Отборът на Хюндай се препъна в началото на световния рали шампионат за 2014 г., но разочарованието не сломи духа на екипа. И двата i20 WRC отпаднаха още в първия ден на началния кръг – Монте Карло. Екипът обаче остана положително настроен след първите истински състезателни отсечки и записаните в тях времена.
Голямата надежда на тима Тиери Нювил дори не започна като хората ралито. Белгиецът катастрофира на по-малко от 7 километра след старта на първия етап. Той бе със суперсофт гуми на колата си и се изпързаля на заледен участък. Повредите бяха твърде сериозни, за да продължи.
– Влязохме твърде бързо в една дясна крива, предницата занесе и задната част удари колче. За съжаление не можехме да продължим и това бе краят на надпреварата за нас. Имахме информация от разузнавателните си екипажи, че идва дъжд и дистанцията е мокра, но когато стигнахме там, валеше сняг и условията бяха ужасни. Сега искам да продължа напред и да се фокусирам върху Швеция, където да се представим силно – заяви белгиецът.
Дани Сордо продължи малко по-дълго в ралито, като дори вървеше трети във въртележката, предизвикана от различния избор на гуми. Следобед на първия ден обаче технически проблеми спря и него на пътя.
– Вървяхме чудесно, но в един момент спряхме да проверим налягането на гумите и след това колата отказа да запали. Опитахме да намерим проблема, но не успяхме да сторим нищо. Трябва да разберем какво стана, тъй като краят бе твърде внезапен и разочароващ след едно обещаващо началото на първото ни WRC състезание с Хюндай – коментира испанецът.
Шефът на отбора Мишел Нандан бе категоричен, че въпреки всичко от ситуацията могат да се извлекат положителни заключения от дебюта:
– Началото бе повод за гордост за младия ни екип, тъй като направихме първи крачки в конкурентния свят на WRC. Показахме добро ниво и работихме прекрасно като отбор за построяването на силна стратегия. Всичко това е положително. Тиери нямаше късмет, но такива неща се случват. Що се отнася до проблема с колата на Дани, то него ще го разследваме допълнително. Колата бе бърза в трудните условия и вървеше силно. Хюндай Моторспорт съществува само от година. За това време направихме 8000 километра тестове, но Монте Карло бе реално първото истинско изпитание за това какво сме научили. Това рали е много специално и е трудно да се правят сравнения, но като цяло демонстрирахме, че сме в шампионата, за да се състезаваме сериозно.