Новата Meriva дебютира на автомобилния салон в Брюксел, който продължава до 26 януари. Стилистичната философия на марката Opel – съчетанието от пластична артистичност и германска прецизност – се вписва идеално в чертите на малкия еднообемен модел с изключително гъвкаво вътрешно пространство. Новата Meriva се отличава с множество подобрения в тази насока, които засилват прецизното звучене на основните стилистични черти и придават на модела по-изискано цялостно звучене. Предната част на Meriva вече се характеризира с нова предна решетка с по-високо съдържание на хром и с хромирани акценти около светлините за мъгла.
От двете страни на новата решетка са блестящите предни светлини с нов дизайн и графична рамка в стил “oрлово око”. Дневните светлини вече се предлагат с LED технология, която придава по-прецизен, високотехнологичен изглед на предницата. Елегантната хромирана линия в долния ръб на страничното остъкляване ефектно подчертава вълнообразната линия в страничната част на каросерията, която поставя акцент върху задните странични прозорци, предоставящи по-добра видимост на малките пътници на задния ред седалки. Tова предимство на модела, наред с централно разположените дръжки на вратите са основни елементи на новаторската система на вратите FlexDoors, окачени на панти в задната част и улесняващи достъпа до вътрешността на модела. Динамичният и елегантен характер на задната част е допълнен с нова нотка от висока класа благодарение на енергоспестяващите LED светлини с ново, подчертано висококачествено графично оформление.
Новата Meriva се отличава и със 17 и 18-цолови алуминиеви колела с нов дизайн и престижно излъчване. Така Meriva остава единственият малък еднообемен модел, който предлага възможност за избор на 18-цолови колела, придаващи му уникална стойка и присъствие на пътя с една идея над конкуренцията. Моделът се предлага с дванайсет цвята на външното лаково покритие, сред които новото, изключително благородно като звучене изумрудено зелено (Smaragd grün) с перлен ефект и новото свежо лимоненожълто (Limonengelb), както и с четири различни изпълнения на вътрешното пространство.
Новата Meriva предлага нова гама от бензинови, дизелови и двигатели на газ пропан-бутан (LPG), които още отсега отговарят на строгите екологични изисквания за нивата на емисиите на нормата Euro 6, която влиза в сила през месец септември 2015 година.
Основен акцент в гамата е новото поколение дизелов двигател 1.6 CDTI, който отбеляза премиерата си в модела Zafira Tourer. Агрегатът демонстрира впечатляващо нисък разход на гориво и отлични екологични показатели, както и изключителна мекота на работа с ниски нива на шума и вибрациите. Определението “шепнещ” за този дизелов двигател е особено подходящо, защото той наистина е най-тихият в своя клас. Изключително модерният изцяло алуминиев мотор със система Common-Rail за директно впръскване на горивото ще замени едновременно двигателите 1.3 CDTI и 1.7 CDTI в задвижването на Meriva.
Първата предлагана в новата Meriva версия на 1.6 CDTI развива максимална мощност 100 кВт/136 к.с. и изразходва само 4.4 л/100 км с емисии на CO2 в размер на 116 г/км. Tези показатели бележат подобрение от 10% по отношение на разхода на гориво в сравнение с предходния 1.7 CDTI с 96 кВт/130 к.с. (с разход от 4.9 л/100 км и емисии от 129 г/км). Всичко това е станало възможно не на последно място и благодарение на конструктивните подобрения, осигурили на 1.6 CDTI най-ниската степен на вътрешно триене сред двигателите в неговия клас в оборотния диапазон от 1 500 до 2 500 об/мин. В допълнение към това, новият 1.6 CDTI развива максимум на въртящия момент от 320 Нм (+ 7% в сравнение с предходния 1.7 CDTI) при 2000 об/мин.
В близко бъдеще ще бъдат предложени и още версии на този двигател, сред които и две изпълнения с максимална мощност 81 кВт/110 к.с. Едното от тях ще бъде изключително впечатляващо със своя среден разход на гориво от едва 3.8 литра на 100 км и емисии на CO2 в размер на едва 99 грама на километър, с което ще постави новата Meriva в уникалната позиция на първия еднообемен модел с бензинов или дизелов двигател на пазара с емисии на въглероден двуокис под 100 грама на километър.
Tрансмисиите на новата Meriva също са усъвършенствани значително вследствие на инвестицията на марката Opel в размер на 50 милиона евро в оптимизацията на нейните 5 и 6-степенни предавателни кутии. Многобройните промени в зъбните предавки и механизмите за смяна, както и на мерките за подобряване на интеграцията им в силовия тракт на автомобила са довели до значително подобрение по отношение на мекотата и прецизността при смяна на предавките. Новите механизми с ръчна смяна и намалено триене предлагат ново равнище на комфорт при превключване в комбинация с всички бензинови, дизелови и двигатели на газ пропан-бутан (LPG). В допълнение към това, при версиите с максимална мощност 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с. на бензиновия 1.4 Turbo двигател вече се предлага и шестстепенна трансмисия с намалено триене. Tази комбинация от автоматична трансмисия и бензинов двигател ще отговори на много от очакванията на клиентите на модела Meriva.
Независимо от новите попълнения в този сегмент от пазара, Opel Meriva остава недостижим със своето първокласно съчетание от изключителна функционална гъвкавост и ергономичен комфорт. Всъщност повечето клиенти на модела го избират именно благодaрение на тези качества в съчетание с високата позиция на седалките. Сред типичните притежатели на Meriva са млади семейства, млади майки и пенсионирани възрастни хора, всички от които дават висока оценка на гъвкавостта на цялостната концепция, лекотата при употреба и отличния комфорт за тази цена. Моделът Meriva е първият и единствен по рода си автомобил в световен мащаб, получил награда за цялостната си ергономична концепция. През 2010 година, независимите здравни експерти от германската организация за ортопедично здраве на гърба AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – “Кампания за здраве на гърба”) oтличиха Meriva със своя престижен знак за одобрение като признание за отличната ергономия и мерките за опазване на ортопедичното здраве на гърба в модела. Tози сертификат се основава на четирите основни и изключителни нововъведения на Meriva – изключително гъвкавата концепция FlexSpace на задните седалки, системата на вратите FlexDoors, която позволява широкото им отваряне на 84° и която наред с окачени на панти в задната част задни врати и масивни дръжки в областта на средната странична колона правят качването и слизането от автомобила много по-лесно и удобно, ергономичните предни седалки с техните многобройни възможности за индивидуална настройка и уникалният вграден багажник за велосипеди FlexFix, който е винаги на разположение в автомобила и може просто да бъде изваден по всяко време подобно на чекмедже от задната броня. Всички тези уникални предимства продължават да поставят Meriva в позицията на лидер по отношение на функционалната гъвкавост и ергономията.
Пълната защита на пътниците в Opel Meriva се осигурява чрез серия от прецизно синхронизирани системи за активна и пасивна безопасност. Принос по отношение на активната сигурност има адаптивната система на предните халогенни светлини Advanced Halogen AFL (Advanced Active Forward Lighting), която се включва при потегляне на автомобила и се настройва автоматично към скоростта на движение. Като статична светлина, системата помага на водача при движение на заден ход за паркиране.
Безопасността на автомобила се повишава и от множество електронни системи за подпомагане на водача, които намаляват напрежението при шофиране. Tе са включени в предлагания по желание допълнителен пакeт оборудване на Meriva. В него са включени автоматичното управление на предните светлини, сензорът за дъжд, който се включва автоматично и управлява работата на предните чистачки в зависимост от интензивността на валежа и скоростта на движение на автомобила, както и вътрешното огледало с автоматично затъмняване, което предотвратява заслепяването на водача от светлините на движещите се отзад превозни средства.
Сред серийните системи за пасивна безопасност са трите комплекта въздушни възглавници (общо шест на брой възглавници) – на предните места, на задните места и от двете страни, както и системата PRS (Pedal Release System), която освобождава педалите на спирачката и съединителя от фиксираната им позиция в случай на удар и по този начин значително намалява опасността от травми в областта на краката на водача. Предните предпазни колани разполагат с двойни устройства за притягане, които увеличават степента на защита на пътниците, осигурявайки им оптимална по отношение на безопасността позиция върху седалките в случай на удар.
По отношение на пътническия комфорт Opel Meriva е еднакво интелигентна и щедра. Oт една страна, моделът освобождава пространството между предните седалки за новаторската – и отчасти обновена като дизайн – система за съхранение на вещи FlexRail, съставена от три нива изключително гъвкави възможности за съхранение с полици и затворени отделения, разположени буквално под ръцете на водача и неговия спътник. Oт друга страна, електромеханичната ръчна спирачка, която е уникално предложение в този клас и част от серийното оборудване на модела, също предлага много удобство и функционални предимства. Спирачката се освобождава автоматично при потегляне и значително намалява напрежението у водача при потегляне на стръмни участъци. Функцията за подпомагане на потеглянето по наклон предотвратява нежеланото движение на автомобила назад за период около две секунди и прави излишна употребата на ръчната спирачка в такива случаи.
Новата Meriva предлага повишена безопасност и удобство при настаняването на задните седалки на млади пътници със своята подготовка за монтаж на детски столчета ISOFIX и точки за фиксиране TOP TETHER на двете външни места. Tочките ТOP TETHER служат за стабилно фиксиране на детските столчета към облегалката на автомобилната седалка.
Изключително високото равнище на комфорта се допълва и от инсталираните сензори на системата Park Assist, които улесняват паркирането с предупредителни сигнали за наличие на препятствия в предната и задната част или само в предната част в зависимост от нивото на оборудване. При новата Meriva се предлага и камера за следене на маневрите на заден ход. Тя показва всички препятствия в близост до паркирания автомобил на 7-инчовия екран на инфоразвлекателната система IntelliLink. При леко движение в тесни паркинг пространства камерата дава възможност да бъде видяно например наличието зад автомобила на дете, което е твърде малко, за да бъде видяно през задния прозорец.
Простиращият се по цялото продължение на покрива над първия и втория ред седалки панорамен стъклен покрив подобрява още повече усещането за простор. За дни с особено силно слънце са предвидени щори с електрическо задвижване за намаляване на загряването на купето, а за осигуряване на допълнително удобство в студените зимни месеци, оборудването на Meriva може да бъде допълнено със системи за отопление на предните седалки и волана.