Гийдо ван дер Гарде стана резервен пилот на Заубер, съобщиха от швейцарския екип. 27-годишният холандец би титуляр в Катерам миналия сезон, като 2013-та бе дебютна за него в екип от Формула 1. Той ще кара в някои петъчни сесии и тестове през 2014-та.
– Щастливи сме да приемем Гийдо при нас. Той има четиригодишен опит в GP2 и един сезон във Формула 1 зад гърба си. Това са чудесни препоръки за успешна работа с нашия отбор. Гийдо демонстрира таланта си като състезател многократно. Отборът ни би искал да го подкрепи в по-нататъшното му развитие. Той има правилния подход за следващата крачка – заяви шефът на отбора Мониша Калтенборн.
Самият пилот заяви, че смята присъединяването си към Заубер за важна стъпка в кариерата си. За него е цел да помогне на тима да развие новия си болид, както и да покаже, че заслужава титулярно място през 2015-та.
– В крайна сметка амбициите ми остават непроменени и съм безкрайно мотивиран да успя във Формула 1, особено в дългосрочен план. Изключително съм благодарен на Катерам – те ми дадоха шанс да опитам силите си в спорта. Сезонът ми с тях бе фантастичен и научих много. Придобитият опит със сигурност ще ми помогне през останалата част от кариерата ми. Радвам се на новия си договор. За всеки състезател е мечта да работи с добре улегнал отбор като Заубер. През последните години те постигнаха впечатляващи резултати – допълни Ван дер Гарде.
Междувременно стана ясно, че Шарл Пик (който е с нов мениджър – Крейг Полок) също няма да запази мястото си в Катерам. Това заяви шефът на тима Сирил Абитебул пред френския Инфоспорт+:
– За съжаление Шарл няма да е с нас през новия сезон. Жалко, че общото ни приключение свършва, но той има талант, който може да развие в по-зрял отбор.
Това заедно с отиването на Ван дер Гарде в Хинвил означава, че тимът от Лийфийлд ще обяви (вероятно по-късно днес) напълно нов пилотски състав. През последните дни се засилиха слуховете за връщане на Камуи Кобаяши в F1 с Катерам. Смята се, че японецът е събрал около $6 милиона. Другото упорито спрягано име е това на Маркус Ериксон – шведът разполага със сериозна спонсорска подкрепа. За Робин Фрийнс пък се смята, че ще е трети пилот.