Солидно представяне постигна отборът на М-Спорт, както и пилотите с подготвени от екипа автомобили, във втория кръг от световния рали шампионат в Швеция. Мико Хирвонен зае четвърта позиция в надпреварата, От Танак, Хенинг Солберг и Понтус Тидеманд заеха съответно пето, седмо и осмо място. Роберт Кубица имаше няколко инцидента, но успя да завърши. Само Елфин Еванс не стигна до финала на състезанието.
Хирвонен едва не катастрофира в самото начало и заради това рязко намали темпото. Финландецът не искаше да се удари след твърде изпълнените със събития първи 5 километра от надпреварата:
– Разбрах моментално, че ако се боря за челните позиции, рискувам да не завърша изобщо, а точно това не исках да ми се случва. Все още не сме толкова бързи, колкото се надявах, но представянето не бе твърде лошо. Имаме стабилна база, върху която да работим и се надявам на чакъл скоростта ни е да по-висока.
Танак е с ограничена програма този сезон, но още при първата си поява едва не предизвика сензация. Все пак естонецът остана реалистично настроен и сподели, че едва ли е можел да очаква много повече от пета позиция.
– Направихме чисто рали, без проблеми и след 12-месечна пауза това е просто фантастичен резултат. Придобивахме все по-голяма увереност в течение на ралито. Изпробвахме много неща – стил на каране, настройки – допълни От.
Солберг също бе много доволен от развитието на събитията за себе си, тъй като и той не бе карал във WRC кръг цяла година. Затова се чувстваше чудесно, че бе в състояние да предизвика на моменти най-бързите, както и че взе отсечка.
– Не е зле за мъж, влязъл в 40-те! – засмя се Хенинг.
Като трудна описа надпреварата за себе си Тидеманд, но допълни, че е научил много и също е опитал много различни неща с колата.
Еванс призна, че отпадането му се дължи на пропуск в бележките. Катастрофата не бе с висока скорост, но при удара счупи радиатор и нямаше как да продължи. Единствената му утеха бе, че все пак преодоля на практика всички отсечки.
Рали Швеция бе напълно ново предизвикателство за Роберт Кубица. Полският пилот успя да финишира – 24-ти след няколко инцидента, но се сдоби с ценни познания и опит на непознатата досега за него настилка.
– Стигнах до финала, което бе и целта ми – за съжаление не без грешки. Допуснах глупав пропуск в петък и се приземих странно след един скок. После стана още по-трудно и дойдоха нови два инцидента. Някак така се получи, че карайки бавно, правя повече грешки, отколкото когато карам бързо. Беше наистина трудно рали, но натрупах сериозен опит, който може да ни е само от полза в бъдеще. Знам причините за грешките си, сега ще се съсредоточим върху Мексико – допълни Кубица.
Малкълм Уилсън бе доволен от представянето както на титулярите си, така и на останалите пилоти с Форд Фиеста RS WRC:
– Страхотно е, че Мико постигна солиден резултат след разочарованието от Монте Карло. Той постепенно си връща темпото и допълнителната точка от пауърстейджа показва, че още притежава нужната скорост. Жалко за Елфин, който спря в последния етап. Не завърши, но съм доволен от карането му в голяма част от дистанцията. От направи наистина силно рали. Да се върнеш след 12 месеца отсъствие и да преследваш момчетата с много по-скорошен опит е фантастично и бе страхотен начин да се появи отново на WRC сцената. Винаги е удоволствие да приветстваме Хенинг при нас. Той също имаше забележително представяне след едногодишна пауза. Надявам се да събере бюджет за повече ралита с нас. Понтук бе с грешни настройки в началото на ралито, но в течение на надпреварата се научи да работи с инженерите в търсене на оптимални реглажи. Сигурен съм, че Роберт би предпочел по-бързо да забрави това състезатени, но то е безценно в процеса на развитието му. Знам, че ще е разочарован и в негова защита ще кажа, че това бе най-трудното рали Швеция, което помня. Той нямаше никакъв предишен опит на сняг, а бе страхотен и ще осъзнае колко много е научил.