Календарът на шампионата Junior WRC ще се състои от шест кръга през 2014 г. Надпреварите са Португалия, Полша, Финландия, Германия, Франция и Великобритания.
Автомобилите за първенството, което е създадено през 2001 г., ще бъдат доставяни от Ситроен Рейсинг. Марката има дългогодишни връзки със сериите – с нейни продукти петима пилоти са печелили титлата: Себастиен Льоб през 2001 г., Дани Сола (2002), Дани Сордо (2005), Себастиен Ожие (2008) и Мартин Прокоп (2009). Преминаването към формат на едномарков шампионат бе извършено през 2011 г. През предстоящия сезон пилотите ще се състезават със Ситроен DS3 R3. Цената за участие е фиксирана и включва доставка на колата, поддържащ персонал, резервни части, такси за участие и администрация, състезателна застраховка, настаняване и т.н. Всички ще използват идентични гуми на Мишлен и гориво, одобрено от ФИА.
Първенството е за пилоти под 28-годишна възраст, като те ще участват и в класиранията на WRC3. Наградата за победителя ще е програма от шест кръга във WRC2 през 2015 г. със Ситроен DS3 R5. ФИА организира пилотски шампионат и такъв за нации, а Ситроен Рейсинг – за отбори. За да участва в последните серии, един екип трябва да е с два автомобила.
– За нас е удоволствие, че бяхме избрани да доставяме автомобилите за Junior WRC шампионата – коментира мениджъра на клиентската програма на Ситроен Рейсинг Марек Наварецки. – Ситроен DS3 R3 е идеална кола за обещаващи млади състезатели. Представянето й позволява на пилотите да се борят и за WRC3 титлата, както показахме с миналогодишните серии Ситроен Top Driver. Чрез участие във всички кръгове, момчетата ще придобият повече опит, като освен това ще изградят и репутация. Избрахме отбори, които отговарят на изискванията на Ситроен Рейсинг. Независимо за кой тим ще карат пък, състезателите ще получат абсолютно равни условия.
Рали директорът на ФИА Ярмо Махонен допълни, че намерението на федерацията е да утвърди създадения модел, помагащ на млади пилоти да напредват по пътя си към световния шампионат:
– Сега те могат да се състезават за престижната джуниър титла в по-малък автомобил, на много разумна цена. Момчетата получават шанс пред влиятелни производители да покажат какво могат и да продължат да карат – вече R5 – като победители.