Марк Маркес за това как е изкарал зимата, какви са впечатленията му от първите тестове на пистата Сепанг в Малайзия, как се чувства като шампион в навечерието на новия сезон и при продължаващите сравнения с легендите на мотоциклетния спорт.
– Как изкара зимата и имаше ли достатъчно време да се радваш на миналогодишното си постижение?
– Времето върви толкова бързо! Все едно Валенсия беше вчера! Честно казано, на моменти си мисля, че всичко е сън, че не се е случило наистина. Семейството ми ме държи здраво стъпил на земята. Но в родния ми град имаше голямо парти след Валенсия и то бе наистина нещо специално, да видя всички как празнуват. Никога няма да го забравя!
– Как си почиваш извън надпреварите?
– Играя видеоигри, изкарвам време със семейството и брат си. Тренираме заедно. А и нямам кой знае колко време извън надпреварите!
– Наскоро Репсол и Хонда отбелязаха 20-ата си годишнина. Какво е чувството да вървиш по стъпките на Дуан, Кривие, Роси, Хейдън, Стонър?
– За мен е чест да съм част от историята. Да видя мотора си на сцената редом до толкова прочути машини бе истинска сбъдната мечта. Това помогна да се сдобия с малко допълнителна мотивация за предстоящия сезон!
– Миналата година на практика пренаписа книгата с рекордите в МотоGP. Какво е усещането да те сравняват със Спенсър, Робъртс, Роси и останалите легенди на спорта?
– Огромна чест, като дори не съм сигурен, че го заслужавам в настоящия момент. Та това бе едва първата ми година!
– Да запазиш титлата е много трудно – напрежението, очакванията са по-големи и оказват влияние върху един спортист. Имаш ли някакви планове как да се справиш с това?
– Всъщност не. Просто ще работим уикенд по уикенд и ще се справяме по нашия начин, както винаги! Със сигурност напрежението и очакванията сега ще са по-големи. Ако стана трети или четвърти, хората ще са изненадани, но това са страхотни позиции. Не искам да се напрягам прекалено, но Дани [Педроса] и Хорхе [Лоренцо] ще искат да ме бият, а Валентино винаги е в борбата. Със сигурност ще е страхотна надпревара!
– Миналата година бе причината за няколко сериозни дискусии – на Арагон, Филип Айланд и Херес. Как се справи с негативите от инцидентите там? Дори опитни пилоти биха се стресирали от черния флаг в Австралия, а ти като че ли моментално продължи напред и се съсредоточи върху следващия старт.
– Понякога бъркам, мога да катастрофирам и да съсипя работата от целия уикенд. Друг път отборът прави пропуск, това е нормално. Печелим и губим като екип, а грешки се случват – хора сме. Аз съм късметлия, че всички около мен ми дават добри съвети и ми помагат в подобни ситуации.
– Имаш нови механици в екипа, работил си с тях в Мото2. Как ще обясниш решението да направиш промени въпреки всички успехи миналия сезон?
– Изкарваме толкова време заедно на пистата, че се превръщаме в семейство. За мен винаги е било мечта да израсна с екипа си и заедно да вървим към следващото приключение. През първия си сезон осъзнах, че не мога да го сторя. Едва в средата на състезателната година говорих с Хонда и обясних колко важно е за мен (тези хора да дойдат). Те проявиха разбиране и аз го оценявам страшно много. Решението няма нищо общо с отбора, с който работех – всички са невероятни професионалисти, но просто исках хората си от предишните няколко сезона.
– При ограничението на горивото за предстоящия сезон смяташ ли, че пилотите ще имат грижи с разхода?
– Не. Хонда винаги са били на ниво в тази област и съм сигурен, че са подготвени.
– Какви са най-големите промени по мотора ти за тази година? Какво беше чувството при първите тестове?
– Няма наистина големи промени освен наложеното от Дорна ECU и ограничението на горивото. На Сепанг 1 имахме ново шаси, чието поведение бе по-добро. Работихме основно по различни, нови настройки и т.н.
– Усещаш ли повече напрежение като световен шампион, за да говориш за нещата, влияещи върху спорта? Ако е така, какви са най-големите заплахи?
– Не. Това според мен е отговорност на всички пилоти.
– Много договори приключват в края на този сезон и това със сигурност ще предизвика сериозни дискусии. Ще проучваш ли пазара или ще преподпишеш с Хонда?
– Твърде рано е да се каже. Очевидно е, че съм щастлив тук. Сега вече съм с моя екип, имам страхотен мотор и би било странно да се местя.