Нико Хюлкенберг (Форс Индия) бе най-бърз в първия ден тестове в Бахрейн. По-голямо внимание обаче бе отделено отново на Ред Бул и останалите екипи, използващи задвижваща система на Рено. Проблемите им продължиха и днес, като Себастиан Фетел все пак успя да направи 14 обиколки.
На почти секунда зад Хюлкенберг остана Фернандо Алонсо (Ферари), следван от Люис Хамилтън с Мерцедес (+1,028 сек спрямо пилота на Форс Индия) и Кевин Магнусен с Макларън (+1,415). Състезателят на Форс Индия направи 78 тура и единствен слезе под 1:37 мин (1:36.880). Най-бързата обиколка в миналогодишната Гран при на Бахрейн бе 1:36.961 мин на Фетел.
Сесията бе прекъсвана няколко пъти през деня. Минути след началото й Алонсо спря заради теч на масло, който бе поправен бързо. След това Адриан Сутил се завъртя. Следобед първо Данил Квят (Торо Росо), а по-късно и Фетел спряха на трасето, което доведе до червени флагове.
Ред Бул изкараха цялата сутрин в работа по своя RB10. Шефът на тима Кристиан Хорнер, съветникът Хелмут Марко и директорът операции на пистата Реми Тафен се събраха на спешна среща, към която след това се присъединиха още инженери. Фетел успя да излезе на писта близо пет часа след светването на зеления семафор на трасето до Манама. При прибирането на колата му в бокса, след като спря следобед, от RB10 се носела миризма на изгоряло, но причината за инцидента засега не е ясна. Самият Себастиан се прибра в питлейна с камиона с автомобила си вместо с допълнителния транспорт, докато съотборникът му Даниел Рикиардо чакаше заедно с останалите хора от тима в бокса.
Отборът от Милтън Кийнс е с две различни обновени конфигурации на колата в опит да разреши проблемите си с прегряването от Херес.
Робин Фрийнс (Катерам) направи най-много обиколки от пилотите, работещи с Рено – 68. В тима логично бяха обнадеждени – Фрийнс отбеляза, че прогресът спрямо Херес е видим, както и че като цяло поведението е било стабилно. Квят остана само с 5 тура за целия ден. В Торо Росо имаха проблеми с теч на масло и с батерията в задвижващата система. Ромейн Грожан бе зад волана на Лотус Е22 при първата официална поява на колата на писта, като той записа 8 тура.
Само с опознавателни обиколки останаха Фелипе Маса и Жул Бианки. В Уилямс имаха грижи с горивната система на FW36, докато Маруся се мъчеха да поправят „IT конфигурационен проблем”.
Времената от деня:
1. | Нико Хюлкенберг | Форс Индия | 1:36.880 | – | 78 об. |
2. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:37.879 | +0.999 | 64 |
3. | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:37.908 | +1.028 | 74 |
4. | Кевин Магнусен | Макларън | 1:38.295 | +1.415 | 81 |
5. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:40.224 | +3.344 | 14 |
6. | Адриан Сутил | Заубер | 1:40.443 | +3.563 | 82 |
7. | Робин Фрийнс | Катерам | 1:42.534 | +5.654 | 68 |
8. | Данил Квят | Торо Росо | 1:44.346 | +7.466 | 5 |
9. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:44.832 | +7.952 | 8 |
10. | Фелипе Маса | Уилямс | без време | – | 5 |
11. | Жул Бианки | Маруся | без време | – | 3 |