Валтери Ботас (Уилямс) бе най-бърз до обяд на втория ден предсезонни тестове в Бахрейн. Пилотът на тима от Гроув изпревари с 0,065 сек Фернандо Алонсо (Ферари), а Нико Хюлкенберг (Форс Индия) е трети, на 0,759 сек.
Уилямс се опитват да наваксат пропуснатото време на писта от вчера, когато Фелипе Маса успя да направи само няколко опознавателни обиколки. Отборът се бори с проблем в горивната система на FW36. Главният инженер на тест екипа Род Нелсън обясни, че след подмяната на отделни компоненти се е наложило да бъде свалена цялата задвижваща система, за да се провери резервоарът.
Алонсо продължи програмата на тима си от вчера. Неговият коментар, че непрекъснато учи нещо ново за болида си F14 T бе подкрепен и от заместник-главния конструктор на екипа Симоне Реста:
– Нямам никаква реална информация, която да ми помогне да преценя къде се намираме спрямо останалите. Инвестирали сме много време в колата в сравнение с миналогодишната, знаейки, че предизвикателството е значително по-сериозно. Твърде рано е да се каже, че сме доволни, тъй като още учим какво е поведението на F14 T в различни ситуации и се опитваме да съберем колкото се може повече данни. Съсредоточени сме и върху новата си задвижваща система – как работи, как се получават нещата с пилота. Едва следващата стъпка е търсене на скорост. Сега е нужно просто да трупаме километри. Последните новости за Гран при на Австралия ще пристигнат за следващия тест в Бахрейн и едва тогава може да се говори за представяне. Всички пък говорят за двигатели, а има и два други елементи, които трябва да се имат предвид: намаленото аеропритискане и увеличеното тегло на колата.
Всички 11 екипа имаха времена през първата половина от деня. Сесията бе спирана три пъти, причината за първите два от които бе Нико Розберг. Немският пилот спря буквално пет минути след началото на тренировката. Той изключи всичко, след като екипът регистрира предупредителен сигнал от сензор. Преди второто му спиране на трасето пък Нико бе задържан в пита, за да се симулира покачването на температурите, което се получава при стоенето на грида преди старта на състезание. Третият червен флаг бе показан заради Жан-Ерик Верн, чието Торо Росо също спря на пистата.
Отборите, работещи с Рено, обаче работиха значително по-спокойно до обяд. Ред Бул отново бяха наблюдавани сериозно. Те получиха нови части за RB10 както снощи, така и рано сутринта и Себастиан Фетел не се появи на Сахир през първия час от сесията. При първото му прибиране пък го чакаха механици с пожарогасители – като предпазна мярка. Четирикратният световен шампион продължи да прави обиколки, докато екипът му демонстрира чувство за хумор.
– 35 тура направени в тестовете досега. Остават само 348! Настигаме Мерцедес, Ферари, Макларън – написаха от Ред Бул в Туитър акаунта си.
Верн имаше над 50 обиколки до обяд, Ромейн Грожан – 15 с новия Е22, а Камуи Кобаяши (Катерам) – 8.
Времената до обяд:
1. | Валтери Ботас | Уилямс | 1:37.635 | – |
2. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:37.700 | +0.065 |
3. | Нико Хюлкенберг | Форс Индия | 1:38.394 | +0.759 |
4. | Кевин Магнусен | Макларън | 1:39.958 | +2.323 |
5. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:40.540 | +2.905 |
6. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:40.609 | +2.974 |
7. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:40.932 | +3.297 |
8. | Естебан Гутиерес | Заубер | 1:41.135 | +3.500 |
9. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:41.670 | +4.035 |
10. | Макс Чилтън | Маруся | 1:42.511 | +4.876 |
11. | Камуи Кобаяши | Катерам | 1:45.059 | +7.424 |