Болидите на отборите от Формула 1 за 2014 г. отнемат двойно повече време за поправки в сравнение с предшествениците им според екипа на Ферари.
В първите два предсезонни теста досега – на Херес и в Бахрейн – тимовете имаха куп проблеми, някои от които костваха цели дни, за да бъдат оправени.
– Автомобилите са толкова сложни, че отнема доста време да откриеш проблема. Достигането на компонентите, които трябва да се сменят, е по-трудно, отколкото самата поправка. Смятам, че с предишните коли бяхме стигнали определено ниво на познаваемост. Предполагам, че последният проблем, коствал ни четири часа (с телеметрията в третия ден от тренировките на пистата Сахир – б.р.), щеше да ни отнеме половината време (при предишния болид) – обясни инженерният директор на Скудерията Пат Фрай.
Според него точно времето, изкарано от доста екипи в боксовете, кара наблюдателите да преувеличават проблемите с издръжливостта. Фрай посочи, че доста екипи вече са демонстрирали добра стабилност.
– Трудното е на практика да подкараш автомобила. Реалното предизвикателство е стигането до този момент. Но той ще дойде – допълни Фрай.
Шефът на Маруся Джон Буут подкрепи казаното от него с обяснението, че се налага да демонтираш три-четири компонента, за да стигнеш до този, който ти е нужен. Смяна на задвижваща система коства цял ден на тима му. Буут очаква този показател да се подобри в течение на сезона, но въпреки това решаването на проблеми в колите ще продължи да „яде” сериозни количества време.