Заместник-управляващия директор на Рено Спорт F1 Роб Уайт обобщи ситуацията със задвижващата система на Рено и представянето на отборите с нея (Ред Бул, Торо Росо, Катерам и Лотус) в предсезонния тест в Бахрейн.
Четирите екипа направиха общо 614 обиколки, като най-бърз сред тях бе Пастор Малдонадо (Лотус) с 1:38.707 мин. Неговото време е 13-то по сила за четирите дни изпитания на пистата Сахир.
– Какви бяха ключовите стъпки, предприети между тестовете на Херес и в Бахрейн?
– Направихме поредица промени по батерията, включително модификации на хардуера. Това доведе до известна „гимнастика” в инженерния отдел, производството и логистиката. Освен това въведохме две нива на промени и подобрения в контролния софтуер на задвижващата система. Първото на практика е това, което щеше да е прилична отправна точка на Херес. То елиминира някои проблеми и ни позволи да направим определени корекции в картите за управление и в калибровката, което от своя страна доведе до по-стабилно представяне на писта и възможност да се натрупат километри. Второто ниво е с повишена функционалност, като това позволява по-голям контрол върху системата. Това от своя страна означава по-добро представяне и управляемост, както и по-висока степен на интеграция на задвижващата система.
– Как премина тестът в Бахрейн?
– Имаше някои забавяния, но определено регистрирахме прогрес и направихме няколко стъпки напред. Промените подобриха поведението на задвижващата система в колите и натрупахме ценни обиколки. Имаше спирания – заради проблеми от наша страна, както и заради грижи с болидите, но изгладихме някои важни неща и позволихме на отборите да придобият ценен опит за автомобилите като цяло. Видяхме, че дребни инциденти могат да доведат до последствия, от които е трудно или дори невъзможно да се възстановиш. В частност – загубихме повече време от очакваното през последния ден на теста. Не сме на желаните ниво и позиция, но разполагаме с по-солидна база за по-нататъшната ни работа и вървим в правилната посока.
– Бихте ли казал, че отново вървите по план?
– Направихме наистина добър напредък по отношение представянето на задвижващата система. Намираме се в позицията, в която трябваше да сме в средата на изпитанията на Херес. Решихме отделни проблеми, появиха се някои други. Не сме наваксали програмата си, но вървим в правилната посока. Предизвикателството е да подобрим степента на прогрес, защото разликата спрямо желаната позиция понастоящем остава значителна. Изоставаме с няколко седмици и знаем, че ще ни отнеме време да отключим пълния потенциал на задвижващата ни система. Работим упорито и сме решени да успеем. Убедени сме във възможностите на системите ни, просто не сме на желаното ниво. Работата по колите също изостава заради грижите ни в комбинация със загубеното заради инциденти време.
– Какъв е планът за краткото време до последния тест?
– Срокът за хомологация е съвсем близо, а състезателните двигатели за Мелбърн са в ранен стадий на производство. В момента се върши огромно количество работа. Екипът във Вири се труди денем и нощем, за да реши проблемите. Сътрудничеството ни с отборите е по-близко от всякога. Степента на развитие извън пистите е невероятно бърза. Сега имаме списък със задачи от последния тест, които трябва да решим и на следващите тренировки ще сме по-силни.