Пистата в Индонезия ще бъде преасфалтирана преди старта в MotoGP през март. Това стана ясно след споразумение между ФИМ, Дорна и компанията собственик на пистата Мандалика IDTC.
Трасето в Индонезия ще бъде преасфалтирано в участъка през 17-ти завой и този след завой номер 5. Съоръжението ще бъде подготвено за Гран при с помощта на водещи световни технологии, които трябва да осигурят, че цялата повърхност по пистата отговaря на най-високите стандарти на ФИМ и MotoGP.
Bye Mandalika! 👋 See you next month for the #IndonesianGP! 🇮🇩
Sampai jumpa Mandalika! 👋 Sampai bertemu bulan depan di #IndonesianGP! 🇮🇩 pic.twitter.com/7Et1rj28hu
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 13, 2022
Пилотите от MotoGP изразиха своето мнение относно новата писта в Индонезия. Състезателите от кралския клас проведоха тридневни изпитания на пистата Мандалика. Новото трасе е разположено на остров Ломбок. Очаква се цялата зона около пистата да бъде превърната в луксозен курортен комплекс, който да посреща туристи от цял свят.
Световният шампионат по мотоциклетизъм направи своето завръщане в Индонезия след 25-годишна пауза. Последната надпревара в екваториалната държава се проведе през 1997. Домакин на състезанието бе пистата Сентул.
Сегашният домакин на надпреварата е международната писта Мандалика. Това е първата „улична“ писта в модерната история на MotoGP. Очаква се в бъдеще части от трасето да бъдат използвани за местния автомобилен трафик. Трасето е с дължина 4.310 км и прие първото си международно състезание през ноември 2021. Тогава се проведе финалът на световния Супербайк шампионат (WSBK). После трасето не бе използвано преди началото на предсезонните тестове в края на миналата седмица.
В резултат на това, както и на строителните работи около мястото на провеждане на състезанието, пистата беше изключително мръсна след валежите в петък сутринта. Стартът на сесията бе забавен с повече от половин час докато трасето бе почистено. След това пилотите решиха да направят няколко пробни обиколки за разчистване на асфалта след като проведоха среща с отговорника по безопасността на ФИМ Франко Унчини. В крайна сметка всичко се проведе според предварителните планове.
Това решение бе посрещнато с критики на някои от пилотите в MotoGP. Франко Морбидели определи почистването на пистата от моторите като „опасно“, а Алейш Еспаргаро заяви, че ситуацията е била „непригодна за каране.“
Въпреки трудните условия на трасето, то получи похвали от друга част от пилотите. Пол Еспаргаро отбеляза, че пистата има „свой собствен характер.“
„Пистата е хубава. В нея има от всичко по малко“, коментира той.
‘Eдинстевният проблем беше е петък сутрина. Тогава се сблъскахме със ситуация, в която пистата бе много, много мръсна. Трябваше да правим обиколки, за да изчистим състезателната линия. Към края на теста линията беше повече или по-малко чиста и имах възможност да направя няколко много бързи обиколки.“
„Освен това мисля, че пистата беше хубава. Има много бързи, бавни завои и обратна права. Тя е по-различна и приятна от това, с което бяхме свикнали до момента. Най-важното нещо за това трасе е, че има свой собствен характер. Различава се от всички други места, където съм бил през годините.“
Шесткратният световен шампион Марк Маркес признава, че скоростта във втория сектор на трасето в Индонезия го е уплашила и го е карала да бъде много внимателен.
Въпреки изчистването на мръсотията от повърхността на пистата, редица състезатели критикуваха количеството камъни, което бе изхвърлено на пистата след валежите от пороен дъжд.
Най-критичен от всички бе Андреа Довициозо. Пилотът на RNF Ямаха каза, че камъните са идвали направо от асфалта и мислел, че самата писта се разпада.
Същевременно Алекс Ринс е на друго мнение. Състезателят на Сузуки смята, че строителните работи около трасето в Индонезия са причина за тези камъни. Според него те са наистина опасни и могат да предизвикат големи поражения по моторите.
„Излизах от бокса и в някои обиколки трябваше да връщам газта. Това е по-лошо от мотокроса. Много е трудно. Въпреки това не мисля, че камъните идват от асфалта“, сподели Ринс.
„Последният път, когато някой е карал тук бе през ноември. Тогава имаше старт от световния Супербайк шампионат. Оттогава много неща са се променили“, завърши испанецът.