Новият Opel Astra OPC EXTREME, който ще направи своята световна премиера след броени дни на автомобилното изложение в Женева, е наистина екстремен. Разработен на най-предизвикателното трасе в света – Северната дъга на пистата Нюрбургринг – автомобилът се задвижва от двулитров бензинов турбомотор с мощност над 300 к.с., разполагащ с важни технологични решения от състезателната версия Opel Astra OPC Cup. Astra OPC EXTREME е разработена директно на базата на версията Cup и пренася чисто състезателни технологии върху пътя. Ако реакцията на публиката е положителна – както се очаква – Opel планира производството на ограничена серия на този суперспортен, легализиран за обществените пътища модел.
Над 300 к.с. ще бъдат развързани от под предния капак на EXTREME, който е изработен от усилени с карбонови нишки полимери. Двулитровият бензинов турбомотор с директно впръскване и променливо газоразпределение е най-мощният четирицилиндров двигател, произвеждан някога от Opel. Изцяло алуминиевият агрегат е съчетан с шестстепенна механична предавателна кутия и самоблокиращ диференциал. Този двигател, доказал се в битките по състезателните писти, ще се чувства добре с Astra OPC EXTREME, защото суперспортният модел е със 100 килограма по-лек от конвенционалната Astra OPC благодарение на висококачествените компоненти изработени от карбон.
Намаляването на теглото в ключови зони значително подобрява динамиката, пътното поведение и управляемостта и разбира се, съотношението тегло/мощност. Така легализираният за движение по обществените пътища EXTREME взима завоите по начина, по който това прави неговият събрат от състезанията за издръжливост Nurburgring Endurance Championship (VLN). Opel също така оборудва новия си EXTREME с шестбутални спирачни апарати Brembo с диаметър на предните дискове 370 милиметра, които със сигурност ще осигурят спиращо дъха отрицателно ускорение. Ултра спортните гуми с размер 245/35 и диаметър 19 цола са специално разработени за EXTREME и играят ключова роля за неговата динамика. Те предлагат почти същите нива на сцепление като тези на състезателната версия. Допълнително към това ходовата част (комплексът пружина/амортисьор) може да бъде настройвана като в състезателните модели.
Стремежът към безкомпромисна динамика продължава и в дизайна на „кокпита“ на EXTREME – задните седалки са елиминирани и заменени със защитна клетка. Водачът и пътникът до него са перфектно позиционирани в специално конструирани черупкови седалки Recaro с шестточкови предпазни колани от Schroth. Воланът е от карбон с велурена облицовка и фини жълти декоративни шевове. Основната разцветка на Opel Motorsport се появява дискретно на няколко места в Astra OPC EXTREME като например, специално създаденото за целта лого и като орнамент на страничните прагове и долната част на предния спойлер.
Лаковото покритие на каросерията на Astra GTC – базовият модел използван за създаването на OPC EXTREME – се съчетава идеално със стилистичната скулптурирна философия на Opel. Плавните, скулптурни форми и прецизните акценти се смесват в драматични пропорции. Многослойното покритие от боя и лак на Astra OPC EXTREME е комбинирано с висококачествени декоративни детайли, които създават триизмерен ефект подчертаващ изчистените изострени повърхности на Astra, както и дръзките линии и атлетични пропорции.
– С новата Astra OPC EXTREME ние демонстрираме чистата радост от шофирането! Тази студия е абсолютно впечатляваща и феновете ще оценят визията й, караща хората да се обръщат след автомобила. Интериорът му е страхотен и типичен за Opel – вълнуващ, прецизен и изработен с високо качество в Германия. EXTREMEе новият върхови модел в гамата на нашатаAstra с всички качества на един супер спортен автомобил – отбелязва изпълнителният директор на Opel д-р Карл-Томас Нойман.