FIM обнови процедурата за хомологация на мотоциклетите за участието им в световния шампионат на Супербайк WSBK. Промените бяха одобрени от Комисията по супербайк. Основната промяна е в броя на произведените мотоциклети, на базата на които един производител може да получи правото да участва в шампионата.
Сега минималното количество машини, които един производител трябва да е направил, за да получи хомологация е 125. До края на първата година от участие производителят трябва да е пуснал не по-малко от 250 мотора. В края на втората година от участието на даден производител в шампионата, пуснатите байкове не трябва да са по-малко от 1000. Предишните изисквания на FIM бяха по-жестоки. В началото за хомологация бяха нужни 125 мотоциклета, но до 30 юни същия сезон производителят трябваше да е пуснал най-малко 500 машини, а в края на първата година на участие – 1000, а на втората 2000.
Новите правила ще дадат едно рамо на участието на нови производители и на такива с малки серии. През този сезон в WSBK се появиха два нови мотоциклета – MV Agusta F4RR и Erik Buell Racing 1190RX. F4 RR вече се произвежда от известно време, а MV Agusta има достатъчно ресурси да изпълни и старите изисквания. EBR премина през хомологазията през януари, а в същото време друг производител – Bimota не успя и обяви, че ще се опита да участва с мотоциклети BB3 с двигатели от BMW. По новите правила Bimota могат да стартират още тази година, въпреки че пропуснаха първия старт в Австралия на 23 февруари.