Пистата в Бахрейн прие за две седмици част от предсезонните тестове тази година. Трасето се оказа идеално място за целта, като за разлика от Херес или Барселона екипите правиха изпитания при температури от 22 до 30 градуса.
Освен това гостоприемството на домакините изтръгна признания като това на Люис Хамилтън, който спонтанно обяви, че това са най-приятните изпитания, в които е участвал. Въпреки подобни изказвания обаче не всички са на същото мнение. Голяма част от екипите не са никак доволни от това, че логистичните разходи за гостуването в Бахрейн са възлезли на значително по-сериозни от планираните суми.
Съгласието на малките отбори бе получено след като им бе обещано, че пътуването до арабския регион и престоя там няма да е по-скъп от същия период от време в Барселона. Това обаче се оказа не съвсем вярно. Малките отбори платиха с около половин милион евро, а разходите на големите възлизаха на около 1 млн. евро. Сериозните разходи са свързани най-вече с транспортирането на нови елементи и резервни части до базите в Европа, което в рамките на стария континент става с камиони, а до Персийския залив се прави със самолет, като каргото е с цена от 9,90 долара на килограм.
Освен това наемът на пистата за един ден струва 46 000 евро. В Барселона екипите плащат същата сума, но там те печелят 30% от продажбата на билети. Заради местния герой Фернандо Алонсо в Испания идват доста зрители. Не така стоят нещата в Бахрейн и това лишава тимовете от важни приходи.
Сега малките отбори се чувстват едва ли не излъгани. Новосъздадената стратегическа група иззе доста от въпросите, които в миналото зависеха от тях. За тяхно съжаление асоциацията на отборите FOTA, която защитаваше техните права от миналата седмица вече е история. Мнозина се страхуват, че сега големите ще налагат своите условия. Като например тестване в по-скъпи дестинации като Бахрейн…