Кими Райконен обяви какво ще прави след оттеглянето си от F1. Световният шампион за 2007 продължава участието си в моторните спортове като шеф на Кавазаки Рейсинг Тийм (KRT) в световния шампионат по мотокрос (MXGP).
Японският производител участва в шампионата на ФИМ под името Kawasaki Racing Team. Преди началото на сезон 2022 стана ясно, че Райконен поема контролна на екипа, заедно с бившият състезател Анти Пиронен.
Kawasaki Racing is pleased to announce @F1 legend Kimmi Raikkonen and former GP winner Antti Pyrhonen as the new @kawasakimxgp team leadership for the 2022 FIM World Championship. #Kawasaki #RaceKX #KX450SR #MXGP pic.twitter.com/ppiLI1dj62
— Kawasaki Racing (@RaceKawasaki) January 27, 2022
Финландецът спечели титлата през 2007 след като изпревари с една точка тогавашните пилоти на Макларън Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън. След това Кими остана при Скудерията за още два сезона, преди да напусне в края на 2009.
След две години в Световния рали шампионат ( WRC), Райконен прекара сезоните 2012 и 2013 в Лотус преди да се завърне във Ферари през 2014. Кими записа десети успех със Скудерията през 2018. Тогава той триумфира в Съединените щати и в края на годината окончателно напусна италианския тим. Световният шампион от 2007 приключи своята дълга кариера в отбора на Алфа Ромео. Райконен все още е последният световен шампион на Скудерия Ферари.
Бившият пилот призна, че може би никога повече няма да стъпи повече в падока на F1 след като приключи последното си състезание в своята кариера на пистата Яс Марина.
Въпреки че и двамата участват в сериите от 10 години в екипа на Кими IceOne Racing, 2022 е първата година, в която Райконен ще поеме контрола на фабричното влизане в шампионата, което има пълна подкрепа от компанията майка в Япония.
„Една от големите ми страсти в живота е мотокроса. Това не е тайна за никого. Този отбор не е това, което бихме нарекли „хоби“, каза Райконен в новата си роля на шеф на отбора на KRT MXGP.
„Това е много сериозен проект. Ще отделям много внимание на него, не толкова върху ежедневните проблеми. Надявам се опитът ми за това как работят отборите и как създават успех на световната сцена да помогне на тима. Всички, включително и аз сме доволни, че бяхме избрани да ръководим фабричния екип на Кавазаки. Знам, че шансът за успех е винаги е по-голям при директна фабрична поддръжка. Това се превръща в страхотна възможност за нас и новия Кавазаки Рейсинг Тийм (Kawasaki Racing Team) MXGP“, обобщи Кими Райконен.