Ситроен има шест победи в деветте проведени досега ралита в Мексико, като през 2010 г. отборът дори записва тройна победа. Сега обаче целите са по-скромни, но опитът от последното десетилетие в една от най-необикновените надпревари в световния шампионат би трябвало да е полезен на екипа.
– Налага се да адаптираме мотора към конкретната среда. Напасваме картите за управление на двигателя, за да намалим загубата на мощност. Ако не го сторим, губим около 10% от нея на всеки 1000 метра надморска височина. В Европа е трудно да се дублират условията, с които се сблъскваме в Мексико. В южна Испания имахме възможност да тестваме на подобна надморска височина, но не при същите температури. Опитът, придобит от последните години обаче, ще ни помогне да се подготвим ефективно – обяснява главният операционен инженер за DS3 WRC Дидие Клеман.
Окрилен от подиума си в Швеция, Мадс Остберг ще се състезава за първи път на чакъл с DS3 WRC. Норвежецът призна, че още учи и свиква с колата, но с всеки изминат километър се чувства все по-удобно зад волана.
– Поведението на автомобила вече ми допадаше още преди Швеция. Придобитият на сняг опит и първият ден на чакъл ми дадоха сериозна увереност. Работим добре с отбора. Разбираме се перфектно и заедно правим прогрес. Трябва да помним, че това ще е реално първото ни рали на чакъл, но съм уверен, че ще сме конкурентоспособни. Настроен съм положително. Финал на подиума би бил отличен резултат – заяви Остберг.
Рали Мексико ще е ново изживяване и за Крис Мийк за разлика от навигатора му Пол Нейгл, който има две участия там.
– Този път би трябвало да ни е значително по-лесно, не като да свикваме с карането на сняг. Имам значително повече опит на такава настилка – коментира британският пилот. – В Мексико обаче се изискват много различни настройки. Работих с видео записи, внимателно слушах съветите на отбора и Мадс. Имам още много да уча, като засега съм удовлетворен от постигнатите в тренировките реглажи. Загубата на мощност може да се окаже предимство за мен, тъй като имам доста опит в надпреварите с автомобили с атмосферни двигатели. Нужен е малко по-друг стил на каране и не би трябвало да е проблем за мен. Ще се концентрирам върху собственото си състезание. Знам, че ще имам добра стартова позиция за дългия първи ден. Целта е да взема колкото се може повече точки, ще съм доволен на класиране в топ 5 – допълни той.