Японската марка Нисан показа днес на автомобилния салон в Женева цяла гама от обновени модели. За първи път бе разкрит новият Джук. Той, заедно с всички претърпели преработка SUV модели, трябва да засили още позициите на бранда, който е в една група с французите от Рено.
За Нисан в Европа вече работят повече от 14 500 служители в областта на дизайна, изследване и развитие, производство, логистика и продажби, маркетинг операции. Миналата година заводите на компанията във Великобритания, Испания и Русия произведоха повече от 635 000 автомобила, в това число мини-MPV, всепризнатите кросоувъри, SUV, търговски автомобили и Нисан LEAF, най-популярният в света електрически автомобил с 97% удовлетвореност от поведението на пътя и 95% от клиентите, желаещи да препоръчат автомобила на свои приятели.
В момента Нисан предлага 24 разнообразни и иновативни продукта за продажба в Европа и е на път да стане №1 азиатски производител в Европа.
Очакваната премиера на фейслифта на Джук предизвика най-голям интерес.
Когато се появи преди малко повече от 3 години, този модел предизвика доста коментари, но бе приет отлично на пазара, като бяха продадени 420 000 коли за по-малко от 40 месеца.
Сега Джук се променя: става по-функционален, с по-голям с 25% багажник, с възможности за множество вътрешни трансформации на панелите в багажното пространство, както и серия дизайнерски подобрения като по-остри фарове с дневни светлини, нови двигатели, ново оборудване и широко-обхватна програма за персонализация. Джук може да бъде избран с различен цвят дори на апликациите на джантите, които да са в цвета на таблото, а той пък да е като на купето. Колата се предлага с огромен шибедах и пълен набор от електронни системи, като камери, помагащи не само при паркирането, но и улавящи движението плюс датчиците за паркиране и т.н.
Сред двигателите напълно нов е 1,2-литров турбомотор с по-висока производителност, икономия и ниски емисии. Предлага се и преработен 1,6-литров DIG-T двигател. Сред останалите характеристики са подобрено задвижване на четирите колела с Torque Vectoring System; нови алуминиеви джанти; съвременно оборудване, включително нова аудио система, последно поколение NissanConnect водач-автомобил интерфейс, Nissan Safety Shield, Dynamic Control система на Nissan плюс възможност за нов, отварящ се стъклен покрив.
В гамата има и нов Нисмо вариант, който вече е с 218 к.с.
Кампанията показа и новия X-Трейл, който е много по-елегантен, луксозно обзаведен и комбинира развити 4х4 възможности с множество дизайнерски и инженерни характеристики, превърнали се в запазена марка за кросоувърите на Нисан. Новият модел въвежда също така редица нови за сектора технологии като bi-LED фарове, Nissan Safety Shield и напълно интегрирана NissanConnect навигационна и инфо-развлекателна система от трето поколение. X-Трейл предлага нова театрална конфигурация на седалките, плъзгащ се втори ред седалки и напълно интегриран трети ред седалки с подобрено пространство за краката и главата.
Не по-малък интерес предизвиква и обновеният Кашкай. Ако X-Трейл ще идва на пазара от Япония, то второто поколение на модела ще се прави отново в Съндерланд (Великобритания) и също е отлично оборудван с Nissan Safety Shield – набор от системи за безопасност, които се комбинират, за да предоставят един от най-пълните пакети за защита в индустрията – и най-новата NissanConnect система с пълна смартфон интеграция.
Специална премиера направи серийния e-NV200. Това е еднобемен, удобен за града автомобил, с нулеви вредни емисии и ултраниски експлоатационни разходи. Той съчетава елементи на два модела, отличени с множество награди – Нисан LEAF и Нисан NV200, сред които изпъкват отличията „Световен автомобил на годината” и „Международен ван на годината“”- е-NV200 е готов да промени облика на града.
Черешката на тортата бе новият GT-R Нисмо, който се появи за първи път в Европа. Този усъвършенстван модел държи рекорда за обиколка за масов сериен автомобил на Нюрбургринг Нордшлайфе, като тази уникална версия е с 3,8-литров би-турбо V6 двигател с мощност 600 к.с. Това, комбинирано с ревизирания аеродинамичен пакет, генериращ допълнителна притискателна сила от 100 килограма, и поръчково окачване, чиято фина настройка е направена в Европа, прави последния GT-R най-забележителния към днешна дата.