Промените в правилата, постановяващи най-бързите коли да са първи по трасето на ралитата в тазгодишния световен шампионат, са шанс за екипите във WRC да се борят с Фолксваген, смята Мико Хирвонен.
Тимът от Волфсбург спечели титлите и при екипажите, и при конструкторите още в първия си сезон в първенството. 2014 г. започна по подобен начин – с две поредни победи, спечелени последователно от Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала. Андреас Микелсен придоби опит зад волана на Поло R WRC и започна да се намесва в битката за първите позиции, които още повече засили позициите на екипа.
В същото време обаче излизането в отсечките тази година се определя от временното генерално класиране. Това означава, че в третия кръг от календара – рали Мексико – Латвала ще е пръв на трасето, следван от Ожие. Условията в това състезание, а и в други, се подобряват с преминаването на всеки следващ автомобил.
– Ако Фолксваген стартират първи на пътя в надпревари като тези в Мексико, Португалия, Сардиния, може да имаме шанс. Дори тогава обаче ще е трудно (да ги победим). Това ни е единствената възможност. Те имат невероятно темпо. Смятам, че е очевидно как могат да правят каквото си поискат с тези три автомобила. Колата им е с поне една-две стъпки пред всички останали, но и пилотите им са добри, разбира се. За другите ще е битка да се доберем до подиума. Ако всичко е наред с Фолксваген-ите, ще е особено сложно да се спечели рали тази година – обясни Хирвонен.
Шефът на М-Спорт Малкълм Уилсън се съгласи с пилота си. Британецът върна финландския състезател в екипа си за 2014 г. и след Швеция обясни, че Мико все още постепенно си връща скоростта във Форд Фиеста RS WRC. Той заложи и на младостта в лицето на Елфин Еванс, а възлага и сериозни надежди на Роберт Кубица, който е с отделно финансиране.
Още първият кръг от първенството в Монте Карло пък показа как необичайни условия могат да помогнат за по-добро представяне на съперниците на Фолксваген. Бриан Буфие направи правилен избор на гуми и финишира на подиума с Фиеста RS WRC, подготвена от М-Спорт.