В началото на подготовката от Пирели се притесняваха от повишения въртящ момент на новите задвижващи системи. С развитието на малко по-широките задни гуми италианците реагираха добре на предизвикателството и то не ги изненада. Те обаче не са предвидили обаче новата електронна система за спиране Brake-by-wire (подробности за новата система можете да намерите в новия брой на списание ClubS1).
„Това е нещо ново, което ние не взехме предвид“, обясни Пол Хембри, спортният директор на Пирели пред crash.net. На тестовете в Бахрейн блокиралите задни гуми бяха обичайна гледка и въздействието върху гумите бе описано от англичанина като „драматично“.
„Това не е дреболия, която може да бъде подмината. Това може да доведе до отпадане.“
За момента Хембри е препоръчал на отборите да бъдат много внимателни при подобен проблем, защото той влия изключително негативно на гумите. Той смята, че с нарастването на опита може да се стигне до позитивно решение. Радостното в случая пък е че блокирането на предните гуми до момента почти не се наблюдаваше.