Хюндай Моторспорт представи новия си автомобил i20 N Rally1, с който тимът от Алценау ще се бори в световния рали шампионат през сезон 2022
WRC се променя тази година с нови технически правила, изискващи коли с хибридно задвижване. Това ще е девети сезон за Хюндай в шампионата. Новата кола е базирана на серийния модел i20 N.
„От корпоративна гледна точка е важно Хюндай да се асоциира с важни за серийните коли технологии“, посочи президентът на Хюндай Моторспорт Скот Нох. „Преминаването на WRC към хибриди обединява работата на марката в автомобилния спорт и по моделите й за нормалните пътища. Уверени сме, че разполагаме с достатъчно добра кола, за да се борим за трета титла при конструкторите и да дадем максимална подкрепа на екипажите си в битката за короните при пилотите и навигаторите.“
Нох в момента оглавява екипа, докато се търси заместник на Андреа Адамо. Отборът и мениджърът се разделиха наскоро по взаимно съгласие.
Тиери Нювил/Мартин Видеге и От Танак/Мартин Ярвеоя ще са отново водещите екипажи на Хюндай и през новия сезон. Третият i20 N Rally1 ще се дели между Оливър Солберг/Елиът Едмъндсън и Дани Сордо/Кандидо Карера.
#WRC 2⃣0⃣2⃣2⃣ @OfficialWRC squad! 🤩
1⃣1⃣ @thierryneuville / @MWydaeghe 🇧🇪
8⃣ @OttTanak / Martin Järveoja 🇪🇪
2⃣ @OliverSolberg01 🇸🇪 / @EAERallying 🇬🇧
6⃣ @DaniSordo / @Candido_Carrera 🇪🇸#HMSGOfficial pic.twitter.com/oP0KU4JJjI— hmsgofficial (@HMSGOfficial) January 10, 2022
„Имаме късмет, че разполагаме с един от най-завършените и цялостни състави в WRC“, посочи тийм мениджърът на Хюндай Пабло Маркос. „Надяваме се, че уникалната комбинация между Тиери, От, Оливър и Дани ще е точния микс между опит, младост и страст, за да постигнем резултатите, за които работим толкова упорито.“
Хюндай провежда тестове с новата Rally1 кола от май 2020 г. Има направени изпитания на всички възможни настилки. Автомобилът е с 1,6-литров двигател с вътрешно горене плюс плъг-ин хибридна единица. Заместник-шефът на екипа Жулиен Монсе заяви, че основното предизвикателство е било те да се комбинират и да заработят заедно в синхрон.
„Проведохме тестове във всевъзможни ситуации на различни терени и събрахме колкото се може повече реални данни. През октомври направихме симулация на цял състезателен уикенд. Това ни даде възможност допълнително да изпипаме настройките на колата преди дебюта й в реални състезателни условия. Нивото обаче ще се изясни единствено, след като стъпим на истинска рали отсечка заедно със съперниците ни“, допълни Монсе.
Нювил заяви, че обича приключенията и за него новите правила и автомобили са точно това
„Целта ни остава непроменена, както и през предишните сезони – титли при конструкторите с отбора и при пилотите лично за мен. Издръжливостта ще е особено важна тази година. С всеки тест се чувствахме все по-комфортно в i20 N Rally1. Началото на сезона обаче ще е обучителен период за всички“, добави белгиецът.
Танак има същата цел като съотборника си: да побеждава. И според световния шампион за 2019 г. издръжливостта на автомобилите ще е от жизненоважно значение през сезон 2022.
За Солберг – син на световния шампион за 2003 г. Петер Солберг – е сбъдната мечта да кара за заводски отбори и 20-годишният младеж не крие вълнението си
„Фантастично и страхотно е да стартираме този нов сезон. Фактът, че колите ще са съвършено нови за всички, ще ми помогне малко. Чувствам се доста подготвен за тази невероятно възможност да съм част от новата ера в спорта ни от самото начало. Тези автомобили са невероятни. Звукът им е великолепен и са страшно бързи. Основната ми цел ще е да постигна постоянство в представянето си“, сподели още пилотът, който се състезава с шведски лиценз.
Ветеранът Сордо каза от своя страна, че предстоящият сезон ще е наистина страхотен.
I am very, very excited, it is a complete dream come true for me to be joining a factory team for the first time – and at such an exciting time as the @OfficialWRC enters a new era! 🤟 pic.twitter.com/n7HeltDRVp
— Oliver Solberg (@OliverSolberg01) January 10, 2022