От ФИА се надяват разликата между най-бързите и най-бавните болиди във Формула 1 да се намали наполовина през 2022 г., заяви Николас Томбазис. Този сезон отборите в Гран при ще се състезават с напълно нови автомобили, конструирани по нови технически правила. Те бяха предвидени за 2021 г., но с общо съгласие бяха отложени за 2022-ра заради пандемията от коронавирус. Регламентът бе създаден с идеята да се направи по-леко следването на друг автомобил на трасето и това съответно да доведе до повече борба. Според анализ на ФИА усреднената разлика между колите в челото и тези в дъното на колоната е била 3 секунди през миналия сезон. Томбазис обясни пред немското издание Ауто Мотор унд Шпорт, че през първия сезон на новите правила не очаква тотална промяна в представянето, особено в сравнение с 2021 г.
„Важно е обаче да постигнем две цели, които сме си поставили. Автомобилите трябва да се движат по-близо едни до други и да е по-лесно да се следват.“
„Понастоящем първите и последните ги делят около 3 секунди. Надяваме се до края на 2022 г. тази разлика да е само 1,5 сек“, обясни техническият шеф на ФИА, който отговаря за шампионатите с едноместни състезателни автомобили
„Колите бързо ще се напасват, когато стане ясно какво работи и какво не. Очаквам и промени (в регламента) по време на сезона, ако нещата не се получат както предвиждаме“, добави Томбазис.
Според Пирели болидите за новия сезон пък ще са само с около половин секунда по-бавни от тези в предходния шампионат. Доставчикът тества с екипите новите 18” гуми по време на изпитанията веднага след финалния кръг в Абу Даби миналата година. И от Пирели обаче бяха предпазливи в изказванията си какво да се очаква от новите коли. Президентът и CEO на F1 Стефано Доменикали сподели от своя страна, че няма да има много близка битка между повече екипи още от първия старт.
„Не мисля, че ще видим такова нещо. Разликите обаче би трябвало да се намалят по-бързо вследствие рестрикциите върху развитието на колите и бюджетните ограничения. При всички случаи нямам търпение да видя новите болиди. Казаха ми, че някои ще изглеждат различно в сравнение с представения на Силвърстоун модел. И аз самият съм любопитен какви ще са“, каза още Доменикали.
Спортният директор на Ферари Лоран Мекис посочи, че в Маранело не разчитат да стопят веднага разликата спрямо Мерцедес и Ред Бул
„Да, те изкараха по-голямата част от годината, съсредоточени върху битката в шампионата. Резултатите им от последното десетилетие обаче сочат, че би било твърде наивно да се мисли, че ще наваксаме разликата. Не бих подценил и за секунда способностите им да направят страхотни болиди за 2022 г.“, обясни Мекис.
View this post on Instagram