Начало Рали Ожие се върна начело в Мексико

Ожие се върна начело в Мексико

36
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие (Фолксваген) се върна начело във временното генерално класиране на рали Мексико, което е трети кръг от тазгодишния световен шампионат. С четири победи в отсечките през втората част на първия ден той натрупа аванс от 26,1 сек пред Мадс Остберг (Ситроен).

Денят премина значително по-добре, отколкото очаквах – коментира Ожие. – Мислех, че ще е далеч по-трудно заради трудната стартова позиция. Колата се пързаля много по трасето, а вътре е страшно горещо и е лесно да сбъркаш. Затова първо място сега е повече, отколкото сме очаквали и ни поставя в добра позиция да спечелим отново тук. Но мисля, че ще има битка с Мадс и съотборника Яри-Мати Латвала до финала. Поздравления за момчетата от отдела за двигатели: на почти 2800 метра надморска височина моторът на Поло-то R WRC бе в свой собствен клас, точно като миналата година.

Остберг водеше в средата на деня, но не бе разочарован, че по-късно е изгубил лидерството. Той направи някои промени по настройките на своя DS3 WRC и не можа да намери същото темпо като сутринта.

Честно казано, съм наистина доволен от старта ни в ралито. Първата част от деня премина особено добре. Опитахме да адаптираме реглажите за променящите се условия след това. Не се получи съвсем, но не бива да се забравя, че това е първото ни рали на чакъл със Ситроен. Все още ни е нужен повече опит. Като цяло обаче стартът бе много окуражаващ – заяви норвежецът.

Трети в подреждането е Яри-Мати Латвала. Финландският пилот на Фолксваген излизаше пръв на трасето и това означаваше, че кара във възможно най-лошите условия на пътя. Той също като съотборника си Ожие бе изненадан – приятно – от позицията си:

Да отварям отсечките беше всичко друго, но не и разходка в парка. Настилката на 44-километровата Ел Чоколате в частност бе особено размекната и хлъзгава. Имаше огромен риск от грешка със сериозни последствия. Постарахме се да караме на сигурно и това ни се отплати. По-нататък ще е нечий друг ред да чисти етапите, но има още дълъг път до подиума. Със сигурност ще се опитам да притисна момчетата пред мен.

Първият ден в Мексико взе няколко жертви на тежкото трасе. Мико Хирвонен (М-Спорт) спука гума, успя да продължи, но след това спря с повреда в алтернатора. Крис Мийк излетя и счупи рамо на окачването на своя DS3. След това Роберт Кубица бе на път да се нареди четвърти, когато преобърна своята Фиеста RS WRC на суперспециалния етап в Леон. В самото начало на деня Андреас Микелсен (Фолксваген) удари камък и също строши окачване.

След всичко това четвърти се оказа Елфин Еванс (М-Спорт), който е с аванс от 1,5 сек пред Тиери Нювил (Хюндай). Топ 10 допълват Мартин Прокоп, Бенито Гера, Крис Аткинсън, Кубица и Юри Протасов.