Начало Рали Ожие с минута аванс преди последния ден в Мексико

Ожие с минута аванс преди последния ден в Мексико

18
0
Себастиен Ожие

Себастиен Ожие увеличи преднината си в рали Мексико до малко над минута (60,3 сек) преди последния ден от надпреварата. Той взе пет поредни етапни победи през втората половина на съботата.

Единственият по-труден момент бе в последните метри на финалната отсечка. Там няколко пилоти попаднаха в голяма дупка и Ожие бе един от тях. При удара Поло-то излетя във въздуха и една от гумите частично се откачи. Това обаче не помрачи настроението на французина.

Беше фантастичен ден за нас. Колата върви абсолютно перфектно и сега имаме удобен аванс, който ни позволява да контролираме ситуацията. В никакъв случай обаче няма да се отпускаме. Всичко може да се случи до финала, а и ни предстои най-дългата отсечка – Гуанахуато. 55,92 км на пълна газ при температура в автомобила от 40 градуса е изпитание. Нужни са ти цялата сила и фокус. Но ако накрая не попаднем на затворена порта, нещата изглеждат добре за нас – коментира Ожие, припомняйки и странната случка от миналогодишното издание на състезанието.

Съотборникът му Яри-Мати Латвала излезе втори след проблемите на Мадс Остберг (Ситроен). Финландецът още по обяд на втория ден заяви, че ще му трябва чудо, за да настигне французина. Затова се съсредоточи върху това да пази позицията си.

Много съм доволен от мястото си. Разликата е такава, че не можем да настигнем Ожие при нормални обстоятелства. В същото време ралито още веднъж демонстрира колко е трудно. Много екипи имаха сериозни проблеми и трябваше да се откажат. Поло-то е безгрешно, дори в много натоварените участъци. А с оглед факта, че отваряхме отсечките през първия ден и с поглед към шампионата втора позиция би била страхотен резултат – обясни Яри-Мати.

Третото място продължава да заема Тиери Нювил (Хюндай). Белгиецът имаше поредица проблеми – първо загуби спирачките, после при удар се строши предното стъкло. Освен това неговият i20 WRC не бе оптимално настроен:

Пързалях се сериозно в началото на деня, но внимавах и карах стабилно. Бях с две резервни гуми и това малко увеличи теглото. Заради това губех малко време в бързите секции, но пък наваксвах другаде. Сега сме в чудесна позиция, но целта ни остава преди всичко да завършим ралито, отколкото да гоним конкретни места.

На 47 сек зад Нювил е Елфин Еванс. При първото си участие в Мексико уелсецът се старае единствено да е стабилен и е съсредоточен единствено върху това да финишира. Ако успее да задържи четвъртото място, това би бил най-добрият резултат в кариерата му досега. След него върви Мартин Прокоп, а топ 10 допълват Бенито Гера, Крис Аткинсън, Мико Хирвонен, Крис Мийк и Юри Протасов.