На отбора на Лотус му предстоят трудни надпревари, след като не успя да изпълни планираната си програма за състезателна подготовка, смята техническият директор на екипа Ник Честър.
Тимът от Енстън прекара значително по-малко време на пистата в сравнение с конкурентите си, след като изпусна първите предсезонни изпитания на Херес и имаше грижи в следващите тестове в Бахрейн. Въпреки проблемите със задвижващата система на Рено, отборът все пак е доволен от шасито за сезон 2014, което според Честър има сериозен потенциал за развитие.
– Мисля, че първите две състезания от сезона ще са голямо предизвикателство за нас, но всичко зависи и от решенията, които ще предоставят от Рено Спорт F1. Всички отбори ще разчитат много повече на задвижващите системи, отколкото бе в миналото. Въпреки тези първоначални трудности, мисля, че с времето разликите ще намалеят и тогава шаситата ще имат по-голямо влияние, а аз вярвам, че Е22 ще е много силно – коментира Честър. – Заради малкото навъртени километри до сега, е възможно да има проблеми, които все още не сме открили и които могат да изскочат впоследствие и да повлияят на надеждността в първите няколко състезания. Има елементи от колата, които подобрихме във фабриката след тестовете, така че с нетърпение очакваме да видим напредъка щом стигнем в Мелбърн. Целта ни е да завършим състезанието. Тъй като записахме толкова малко обиколки, е трудно да предположим къде ще се намираме по отношение на представяне.
Честър допълни, че в отбора продължават да се трудят по всички елементи от шасито и им предстои още много работа по интеграцията на задвижващата система на Рено.
Шефът на Торо Росо Франц Тост също сподели, че отборът от Фаенца изостава с развитието си, въпреки подобрението в представянето си през последните два дни от тестовете в Бахрейн. Той подчерта, че основен приоритет за екипа е подобрението на надеждността.
– За нас състезанието започва с месец по-рано. Първият и решителен фактор е да видим карирания флаг, така че основната ни задача е да подобрим надеждността. След това ще видим къде се намираме от гледна точка на скоростта. Що се отнася до техническата страна, ще трябва да решим няколко проблема със задвижващата система, но Рено са наясно с това. Приемам, че това е част от новия процес. Те са достатъчно добри професионалисти и имат достатъчно опит, за да се справят със слабостите си – каза още Тост.