F1 обяви намерението си да направи подробен анализ на процедурата за колата за сигурност по време на последните обиколки в състезанието на Яс Марина. Също така смята да изслуша мненията на пилотите.
В самата надпревара Макс Верстапен стана световен шампион след като спря в бокса по време на колата на сигурността. Веднага след рестарта атакува Люис Хамилтън, който бе със стари износени гуми и нямаше никаква възможност да отвърне на атаката. Въпреки това отборът на Мерцедес заведе два протеста, които бяха отхвърлени от стюардите.
Състезателният директор на ФИА Майкъл Маси реши да остави петте автомобила между Хамилтън и Верстапен да минат напред, преди да рестартира състезанието. Това бе нарушение на правилата, според което колата трябва да направи още една обиколка с цел правилното подреждане на болидите. Тимът на Мерцедес все още не е подал жалба, но се очаква да го направи до края на деня.
Световният съвет по автомобилен спорт на ФИА излезе със заявление, което гласи:
„Обстоятелствата около използване на автомобила за сигурност след инцидента с пилота на Уилямс Николас Латифи генерираха значително недоразумение. Част от отборите и пилотите изразиха негативните си реакции. Това опорочава имиджа на F1 и честването на първата титла на Макс Верстапен при пилотите и осма поредна на Мерцедес при конструкторите“.
„Този въпрос ще бъде обсъден и разгледан с всички отбори и пилоти, за да се извлекат поуки от тази ситуация. Трябва да се предостави яснота на участниците, медиите и феновете относно действащите разпоредби. Целта на това е запазването на състезателния характер на нашия спорт, като същевременно се гарантира безопасността на състезателите и длъжностните лица. Не само F1 може да се възползва от този анализ, но и всички други шампионати на ФИА. След това представяне и обширна дискусия Световният съвет реши единодушно да подкрепи предложението на президента“.
„Следователно ФИА ще направи всичко възможно това да се задейства в рамките на управлението на F1. Освен това предлага на Комисията за F1 да даде ясен мандат за проучване и предложение на Спортния консултативен съвет, подкрепен от пилотите. Всички идентифицирани смислени отзиви и заключения трябва да бъдат направени преди началото на сезон 2022“.