Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул: Има проблем с измерванията; ФИА: Отборът не се съобрази с...

Ред Бул: Има проблем с измерванията; ФИА: Отборът не се съобрази с предупрежденията

31
0
Даниел Рикиардо

Ред Бул са спазили правилата по време на Гран при на Австралия, категоричен е шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер. Отборът ще обжалва дисквалификацията на Даниел Рикиардо от първия старт за сезон 2014 г. във Формула 1. Австралиецът взе чудесна втора позиция в домашния си старт, но впоследствие бе изхвърлен от класирането заради по-голям дебит на горивната система от позволените 100 кг/час.

Според решението на стюардите Рикиардо многократно е надвишавал лимита, който се следи от ФИА в реално време.

Надяваме се чрез процеса на обжалване да стане достатъчно ясно, че автомобилът отговаряше на правилата през цялото време – заяви Хорнер. – Сензорите за измерване на дебита се оказаха проблематични в доста отбори. От началото на тестовете с тях има несъответствия. В автомобила ни имаше сензор, който според нас даваше погрешни сведения според изчисленията ни за впръскване на горивото от инжекторите в двигателя, а те са калибрирано оборудване, което не се сменя през уикенда и не сме имали каквото и да е колебание при тях. Нямаше да обжалваме, ако не смятахме, че случаят ни е защитим. Случилото се е разочароващо и със сигурност Даниел няма никаква вина за него. Не вярвам обаче, че вината е на отбора. Вярвам, че сме изпълнили правилата и че разследването ще го покажат.

Хорнер обясни освен това действията на Ред Бул, които са описани и в решението на стюардите преди заключението за дисквалификация:

В петъчните тренировки имахме проблем със сензор, който си променяше показанията. Той бе заменен с друг в събота, като вторият се повреди по време на квалификацията. След това ни помолиха да върнем сензора от петък и да прилагаме корекция. Ние сметнахме, че корекцията не е правилна и в началото на надпреварата видяхме, че има значително несъответствие между данните от сензора и постановеното подаване на гориво. Там бе разликата в мненията ни.

Технологията е все още много незряла, смята още Хорнер. Според него е невъзможно да се разчита 100% на сензора, който е създавал проблеми на екипа му в почти всяка сесия през състезателния уикенд.

В същото време ФИА заявиха, че Ред Бул са игнорирали предупреждението им да намалят горивния поток в съответствие с ограниченията:

Техническият представител на ФИА наблюдава телеметрията по време на състезанието и отбеляза, че горивният поток излиза от лимита. Той се свърза с отбора, давайки им възможност да изпълнят предходната инструкция и да влязат в ограниченията. Екипът избра да не прилага корекцията. Независимо от заключенията на тима, че сензорът не е отчитал правилно, личната им преценка да приложат различен метод за измерване без разрешението на ФИА е неправилна.

Хорнер коментира ситуацията с обяснението, че са се обадили на представителите на федерацията, за да изразят сериозно притеснение от сензора.

Ние вярвахме на собствените ни показания. В противен случай се оказваш в ситуация да намалиш значително мощността, а смятахме, че напълно отговаряме на правилата. Ако в крайна сметка стигнем до ситуация, при която зависим от калибровката на сензора, то това просто ще диктува кой ще е бърз и кой не – допълни шефът на Ред Бул.