През следващата година Порше ще реши дали да остане във Формула Е след текущия си ангажимент до 2023-2024. Според немския производител интересът към F1 ще повлияе на решението дали компанията ще продължи своето участие в електрическия шампионат.
Порше се присъедини към Формула Е през 2019 и все още няма записана победа в сериите. Паскал Верлайн пресече карирания флаг на първа позиция в първото състезание на мексиканската писта Пуебла, но бе дисквалифициран поради неправилно декларирани гуми. През това време яростният съперник от Щутгарт Мерцедес също се присъедини в шампионата и спечели титлата при пилоти и отбори.
Според новия вицепрезидент на Порше Томас Лауденбах отборът не се е представял на нужното ниво. Тимът завърши на осма позиция и спечели само два подиума, дело на Паскал Верлайн и Андре Лотерер.
Only 50 days left 😍 @FIAFormulaE @MercedesEQFE @JaguarRacing @Envision_Racing @MahindraRacing @VenturiFE @DSTECHEETAH @DragonRacing_FE @NIO333FormulaE @Nissanedams @AVAAndrettiFE #TAGHeuerPorsche #PorscheFormulaE pic.twitter.com/oYFmVvFKX3
— TAG Heuer Porsche FE Team (@PorscheFormulaE) December 8, 2021
„Постиженията ни не са толкова добри, колкото искаме. Това е факт. Целта ни е да печелим състезания и да сме претенденти за титлата“, заяви Лауденбах.
Откакто Порше се присъедини към Формула Е, останалите немски производители обявиха, че си тръгват от шампионата. Първо това обявиха от Ауди и БМВ, а след края на последния сезон бяха последвани от Мерцедес. В момента германците са ангажирани със сериите до края на сезон 2023-2024. Това ще бъде втората година с новите Gen 3 болиди с мощност от 470 к.с. и наподобяващи делта крило.
Томас заяви, че Порше ще започне да оценява представянето си, за да остане във Формула Е след този срок.
„За нас е ясно, че в определен етап ще вземем решение за бъдещето на нашия ангажимент в електрическите серии. През следващата година ще стане ясно дали ще искаме да го продължим. Интересът към F1 ще повлияе на решението ни да продължим във Формула Е“, каза Лауденбах.