Пол Еспаргаро признава, че не се е чувствал готов при дебюта си с Репсол Хонда в началото на тази година. Според него главната причина за това е липсата на достатъчно предсезонни тестове.
Бившият световен шампион в Moto2 направи неочаквана промяна в своята кариера след като премина от КТМ в заводския отбор на Хонда. Преходът между тези два производителя бе по-труден от очакваното. Заради пандемията от COVID-19 тестовете преди началото на сезон 2021 бяха намаление на пет дни, всичките от които бяха на катарската писта Лосаил.
Моторът на японците изпитваше големи затруднения със задното сцепление което създаваше проблеми на пилотите в завоите и при тяхното излизане. В резултата на това по-малкият брат Еспаргаро не можеше да използва нормалния си стил при каране и спиране при използване на задната спирачка.
Няколкото теста по време на кампанията позволиха постигането на някакъв напредък. Пол спечели квалификацията във Великобритания и завърши на втора позиция в Гран при на Емилия Романя, като помогна за записването на първа двойна победа за Хонда от от 2017 насам.
Размишлявайки върху първата си кампания като състезател на Хонда, Еспаргаро признава, че е не е имал големи трудности в началото, но е постигнал голям напредък с развитието на сезона.
„По принцип опитът в MotoGP е от изключително значение. Особено когато сменяте мотора. В момента нивото в шампионата е много, много силно. Адаптацията е много трудна ако няма достатъчно тестове. Не бяхме напълно готови за първото състезание в Катар. Трябваше да разбера как да карам мотора през уикенда и в състезанието, което е много трудно. Постоянно си под голямо напрежение, искаш да се представиш по-добре, падаш и нямаш достатъчно време за работа“, сподели Еспаргаро.
„И така трябваше да използваме малките тестове за да подобрим мотоциклета. След средата на сезона се чувствах много добре върху мотора, намерихме правилните настройки и записвахме все по-добри резултати. Успяхме да спечелим полпозишън, подиум и да се борим за по-предно класиране. Това беше нещо страхотно“, обобщи Пол Еспаргаро.
Испанецът завърши на 12-то място в крайното класиране с актив от 100 точки. Неговият съотборник Марк Маркес спечели с 42 точки повече и записа три успеха, въпреки че пропусна четири надпревари и отпадна в още толкова.
След двудневния тест на Херес Пол беше положително настроен относно стъпките, които Хонда е предприела с машината за 2022. Според него актуализираният RC213V е възвърнал част от липсващото задно сцепление.
2021: no te voy a echar de menos… 2022: VAMOS A POR TI!!! 🚀🚀 /// Bye, bye 2021, I’m not gonna miss you… 2022: HERE WE GO!!! 🚀🚀 pic.twitter.com/sBvk8THh8y
— Pol Espargaró (@polespargaro) November 19, 2021