Генералният мениджър на Дукати Джиджи Дал’Иня сподели, че Франческо Баная прави „още една крачка напред“, когато се очаква от него да достигне нивото си в MotoGP.
След две трудни кампании през 2019 и 2020 в тима на Прамак Дукати, Баная се наслади на невероятен дебютен сезон със заводския тим на Дукати. Италианецът беше основен претендент за титлата, след като спечели шест полпозишъна, четири победи и пет подиума. В крайна сметка изостана с 26 точки от световния шампион Фабио Куартараро.
Франческо бе само един от тримата състезатели на италианския производител, които записаха успехи през 2021. Първо съотборникът му Джак Милър триумфира в Испания и Франция, а след това новакът Хорхе Мартин спечели първото състезание на Ред Бул Ринг. Също така другият дебютант Енеа Бастианини се качи два пъти на подиума докато караше мотор от 2019. Победите на Баная бяха в Арагон, Сан Марино, Алгарве и Валенсия.
На въпроса кой го изненада най-много през този сезон, Дал’Иня отговори:
„Всички момчета свършиха страхотна работа, това е очевидно. Мартин записа полпозишън още във второто си състезание, което е много трудно постижимо. След това спечели състезание в първия си сезон. Това е наистина невероятно“.
„Франческо Баная също свърши страхотна работа, особено през втората половина от сезона. Тогава той бе най-добрият на стартовата решетка. Спечели четири от последните шест надпревари. Ако не бе катастрофата в Мизано щяха да са пет. В Остин се качи на подиума. Честно казано Пеко е състезател, който продължава да се подобрява всяка година. Когато очаквате той да достигне нивото си, прави още една крачка напред“.
Which is your favourite Pecco’s victory from 2021? 🥇Leave a comment and let us know! 👇
1⃣ #AragonGP
2⃣ #SanMarinoGP
3⃣ #AlgarveGP
4⃣ #ValenciaGP #ForzaDucati #DucatiLenovoTeam #MondayMotivation pic.twitter.com/4n2sXwfUW9— Ducati Corse (@ducaticorse) November 29, 2021
„Дори Енеа ме изненада изключително много. Той трябваше да използва мотор от 2019, защото не можехме да направим нищо друго. Въпреки това беше брилянтен в някои състезания, особено в двете на Мизано. Според мен трябва да подобри представянето си в петък и събота. Ако стартира от по-предна позиция вярвам, че ще може да бъде част от играта“, сподели генералният мениджър на Дукати.
По-рано тази година Дукати обяви, че ще бъде единственият доставчик на мотоциклети в изцяло електрическата купа МоtoE. Марката от Болоня заменя Енерджика, които си тръгват след края на сезон 2022. Коментирайки това ново начинание за Дукати Корсе, Джиджи заяви, че „има много неща, които са много интересни от инженерна гледна точка“.
„Това е нещо ново за нас. Трябва да сме сигурни, че с Дукати Корсе ще създадем добър мотор на пистата. Мисля, че електрическият мотоциклет е хубаво предизвикателство за всеки инженер. Можеш да разработваш нещо по съвсем различен начин. Например как ще вземеш енергията от батерията, как ще я презаредиш? Има много неща, които са много интересни от инженерна гледна точка. Наистина с нетърпение очаквам това ново предизвикателство. Радвам се, че съм се захванал с това и предпочитам да започна работа веднага“, завърши Джиджи Дал’Иня.