Техническият директор на Лотус Ник Честър за представянето на екипа в Австралия, планираното развитие на Е22 и влияе ли напрежението и изоставането на тима в началото на сезона върху по-нататъшната програма за развитие.
– Колко разочароващо бе да сте назад на грида в Австралия?
– Много разочароващо. Всички в отбора се трудиха наистина упорито за Мелбърн. Не помня по-напрегнат период през всичките ми 14 години в Енстън, а в крайна сметка нямаше достойна награда. Това трудно се преглъща, но бяхме наясно, че има подобна вероятност. Бе разочароващо, че не сме по-бързи и че не постигнахме наистина добри позиции на стартовата решетка. Знаехме, че ще е трудно всичко да заработи както трябва веднага и да имаме положителен резултат при толкова нови компоненти и технологии за 2014 г. Сега се справяме с проблемите един по един и правим видим прогрес.
– Какъв бе подходът на Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо към уикенда?
– И двамата ни пилоти имаха силен и решителен подход. Знаеха, че ще е труден уикенд след видяното на последния тест в Бахрейн и според мен бяха наясно, че трябва да извлекат максимума от времето си на писта. Бяха истински професионалисти през цялото време. Дадената от тях информация бе много ценна – особено след надпреварата, макар да не успяхме да завършим.
– Какви са положителните изводи от Австралия?
– Знаем, че Е22 разполага с добър потенциал и трябва да напаснем целия пакет така, че да работи както трябва. Липсата на достатъчно тестове означаваше, че се сблъскваме с проблеми, които по принцип са решени до първия старт. Имахме грижи със софтуера, които понякога отнемат доста време за поправяне. По-лошото е, че подобни неща могат да се случат в най-неподходящия момент в състезателен уикенд. В Австралия обаче намерихме някои основни посоки, като освен това имаме значително повече познания относно управлението на енергията и как да я оптимизираме.
– Какъв е пътят от тук нататък с поглед към следващите стартове?
– Има няколко области за допълнителна работа, които набелязахме в Австралия– някои по шасито, други – по задвижващата система. Знам, че Рено Спорт F1 се трудят изключително упорито да поправят техните проблеми със софтуера и с картите за управление.
– Колко уверен е тимът в силата на Е22 след първото състезание?
– От видяното, особено от аеродинамична гледна точка, автомобилът изглежда много силен. Няма нищо фундаментално сбъркано, което би попречило на конкурентоспособността му. Трябва обаче да постигнем достатъчно добро ниво на управление, за да са в състояние пилотите да извлекат максимума от Е22. След като натрупаме достатъчно обиколки и сме работили колкото е необходимо по баланса, то състезателите ще се почувстват по-удобно и ще продължим напред.
– Настоящото натоварване оказва ли влияние върху програмата за по-нататъшно развитие?
– Не. Продължаваме да произвеждаме нови части, имаме такива за Малайзия във всички области. Ще продължим да натискаме колкото се може повече.
– Има ли предвиждания кога отборът ще запише значително подобрение в класиранията си на стартовата решетка?
– Трудно е да се правят предположения след уикенда ни в Австралия, особено при толкова малко натрупани километри. Със сигурност се надявам на напредък в Малайзия, след това и в Бахрейн, въпреки че те са последователни стартове и стъпката между тях вероятно ще е малка. Може би ще сме в по-стабилна позиция в Барселона и евентуално там ще се състезаваме на желаното от нас ниво.