Peugeot 308, избран наскоро за Автомобил на година за 2014 в Европа, допълва гамата си с новия бензинов турбодвигател PureTech със 130 к.с. и постави рекорд за разход на гориво от 2,85 л/100 км и 1810 км пробег с един резервоар. Постижението бе осъществено на пистата в Алмерия (Испания) под контрола на френската сертификационна организация UTAC (Технически съюз на автомобилите, мотоциклетите и велосипедите).
Един сериен Peugeot 308, оборудван с новия трицилиндров бензинов турбодвигател PureTech и 6-степенна механична скоростна кутия, за повече от 32 часа в движение изразходи 51,4 литра. Този автомобил постави нов рекорд за разход на гориво и пробег с един резервоар. За да се получи този резултат, няколко пилоти се смениха зад волана му по време на изпитанието.
Постижението бе реализирано със сериен модел и позволява на Peugeot 308 1,2l e-THP 130 да стане еталон за разход на гориво за масов автомобил, оборудван с бензинов двигател. Едновременно компактен и мощен, този турбо двигател е изключително ефикасен и високотехнологичен. Той е истинско технологично постижение, със своята система за директно впръскване с високо налягане (200 бара) и високоефективно турбо от ново поколение (развиващо 240 000 об/мин). Поставен на най-компактния и лек автомобил в своя сегмент, този двигател може да развие напълно своята динамика и нисък разход на гориво.
Peugeot 308, който вече е еталон за дизелов автомобил в своя сегмент с версията си BlueHDi 120 к.с. със среден разход на гориво за смесени условия от 3,1 л/100 км и емисии на CO2 ограничени на 82 г/км, отново показа своите качества. PEUGEOT 308 1,2l e-THP 130 е хомологиран за разход на гориво от 4,6 л/100 км и емисии на CO2 от 107 г/км и предстои да бъде пуснат на пазара в края на март. Той се присъединява към предлаганите вече в гамата на 308 версии с три бензинови двигатели (от 85 до 155 к.с.) и четири дизелови двигатели (от 92 до 150 к.с.). А бензиновият турбо двигател PureTech ще бъде предлаган в близките седмици на моделите 208 и 2008 във версия със 110 к.с.