Себастиен Льоб (Ситроен, C-Елизе WTCC) бе най-бърз в официалния тест на пистата Рикардо Тормо до Валенсия на екипите от световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Зад него се наредиха заводските пилоти на Хонда Габриеле Таркини (с тест колата на японския тим) и Тиаго Монтейро.
22 автомобила са регистрирани за участие в тазгодишния шампионат. 14 от тях ще са от новата спецификация TC1: 4 Хонда Сивик WTCC, 3 Ситроен C-Елизе WTCC, 3 Лада Гранта, 6 Шевроле RML Круз. Още един Ситроен (за Ма Кинг Хуа) ще участва в 5 надпревари през сезона. TC2 автомобилите са 6 – две BMW-та на Тийм Енгстлер, 3 СЕАТ-а на Кампос Рейсинг и Ника Рейсинг.
По време на теста на Рикардо Тормо за първи път на писта бяха видени новите Круз-ове на RML. Скоростта и постоянството в представянето им бяха впечатляващи, като се има предвид, е това реално бе първият им истински тест след по-раншния шейкдаун.
– Беше трудно да се очаква каквото и да е, тъй като RML трябваше да се вместят в изключително стеснен график, за да развият колата – обясни Хюго Валенте след изпитанията. – Те обаче са свършили страхотна работа, както винаги! Нямахме сериозни технически проблеми, колата бе стабилна, а това е много положително в един първи тест. Освен това съм доволен от темпото – бяхме само на няколко десети от секундата зад двете Хонди.
Тренировката бе втора за екипа на Хонда, чийто автомобили се подготвят от J.A.S. Motorsport.
– Новият Сивик WTCC няма много общо с миналогодишния автомобил – коментира главният конструктор Андреа Адамо. – Всичко е ново: шаси, двигател, окачване, аеродинамични компоненти, дори размерът на гумите е променен! Като се има предвид, че проектът стартира през септември 2013 г., а шейкдаунът на колата бе през януари тази година, то екипът свърши наистина страхотна работа за много кратко време.
Таркини допълни, че може само да аплодира една толкова добра еволюция на колата, тъй като е истинско забавление да се кара новият Сивик WTCC.