Форс Индия трябва да подобрят още малко представянето си, ако искат да гонят подиуми, заяви преди Гран при на Малайзия съсобственикът и шеф на екипа Виджай Маля.
Нико Хюлкенберг стана шести, а Серхио Перес взе последната точка в първия кръг от шампионата на Формула 1 в Австралия (след дисквалификацията на Даниел Рикиардо с Ред Бул). Това според индийския милиардер е повече от добро начало на състезателната 2014 г.:
– Австралия без съмнение бе приличен старт и може би бе най-добрият ни старт, откакто поех отбора. Малко се притеснявахме за издръжливостта, но фактът, че и двете коли пресякоха финала, е чудесно начало на сезона. VJM07 със сигурност е конкурентоспособен автомобил. Нико стана шести с много силно каране, а Серхио щеше да е по-напред, ако не бе спукал гума в първия тур. Това, че финишира десети след три спирания в бокса, говори само по себе си. Има причини да сме доволни, но сме наясно, че ни трябва още малко по-добро представяне, ако искаме да гоним подиуми. Върху това сме съсредоточени в момента.
Според Маля първата надпревара за сезона е показала, че F1 отборите са се справили в голяма степен с трудностите от зимните изпитания. Той смята, че сега е време за съсредоточаване върху чистата скорост.
Хюлкенберг от своя страна е на мнение, че тази година промяната в представянето на отделни екипи ще е много по-голяма, отколкото в предишни сезони.
– Има някои отбори, които все още поправят проблемите си и вероятно ще станат по-силни. Всички тимове, включително ние, имат поле за действие и развитието ще е много бързо – обясни Нико. – Първото състезание бе доста гладко за мен, нямаше сериозни грижи. Вървяхме стабилно във всички сесии, липсваха проблеми с управление разхода на гориво. Самото каране не е толкова по-различно в сравнение с миналата година. Малко по-бавни сме и се усеща загубата на аеропритискане. Изпреварванията изглежда са доста трудни, освен ако не си зад болид със сериозни проблеми. Фернандо [Алонсо] например не можа да ме задмине. Малайзия ще е сериозно предизвикателство. Пистата е с напълно различни характеристики, температурите са по-високи, което винаги води до по-сериозно износване на гумите. Би трябвало да е добър тест за новите болиди, тъй като конфигурацията е по-отворена от тази в Мелбърн.
Перес съжаляваше още в Австралия за спуканата в първата обиколка гума. Той обясни, че е видял в огледалата как Естебан Гутиерес е блокирал колелата на Заубер-а си, но вече завивал и след удара не е можел да направи нищо.
– Колата за сигурност помогна да си върна няколко позиции. Но основният ми проблем бе времето, което изкарах зад Адриан [Сутил]. Темпото на болида ни бе достатъчно, за да спечеля повече точки. Тимът върви в правилна посока с автомобила – имаше доста окуражаващи знаци, събрахме много данни, които могат да се използват по-нататък. Вярвам, че Малайзия може да е чудесна надпревара за нас. Броя дните до тогава, за да вземем това, което не успяхме в Австралия – сподели мексиканският пилот.