След състезанието за Голямата награда на Сао Пауло почитателите на Ферари попитаха главния изпълнителен директор Матия Биното дали историческото търговско и брандинг партньорство с Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) или по-известно като Mission Winnow ще бъде удължено. Договорът с компанията изтича в края на сезона и все още не е подновен.
„Все още преговаряме с ФМИ. Много е вероятно те да останат, но не като основен спонсор. Taка че тепърва ще се реши този въпрос. В най-скоро време ще обявя какво ще бъде партньорството ни оттук нататък“, сподели Биното.
Думите на Матия бяха погрешно интерпретирани от издания, която не са присъствали на конференцията. Източници, близки до Филип Морис твърдят, че евентуалната сделка се оценява на 100 млн. долара годишно. Също така от 2011 PMI използва връзката си с Ферари като бизнес платформа за ключови търговски клиенти в хотелиерството и свързаните с него сфери по-скоро за целите на директния потребителски маркетинг.
Спонсорството е официално въведено през 1968 г. в Република Южна Африка от местна марка цигари. То бива незабавно копирано от тима на Лотус, който също добавя в името си британска тютюнева марка. Докато различни марки и компании са се възползвали от предлаганите възможности в F1, основните бенефициенти са били тютюневите изделия.
Отборът на Ферари отдавна е осъзнал, че спонсорството може да не бъде продължено и със сигурност е направил план за такава ситуация. Най-интересното в тази тема е, че ограничението на бюджетите и намаляването на приходите от спонсори няма да окаже толкова голямо въздействие върху представянето. Преди въвеждането на горната граница бюджетите на тимовете достигаха близо половин милиард долара, от които около 300 млн. бяха отделени за състезтелната програма.
Съгласно финансовите разпоредби за 2021 таванът падна до 145 млн. и ще намалее с още 5 млн. през следващата година. Намалените бюджети трябва да са по-добра опция от загубените приходи. Подобно смекчаване на потенциални загуби на спонсорство беше един от двигателите, зад които стои ограниченито на бюджета. Това бе една от причините, заради която Ферари подкрепи това предложение.