Реакциите след първия кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Австралия – бяха различни, като имаше доста силни критики. Сред основните обсъждани теми бяха звукът от новите задвижващи системи и скоростта на болидите. Организаторите от Мелбърн дори заплашиха със съд, ако преценят, че договорът им е бил нарушен. Собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц пък заяви, че е срамота колите от GP2 да са толкова близо като представяне до тези от F1 при положение, че бюджетите в по-малкия шампионат са с пъти по-ниски.
В същото време обаче някои от пилотите в спорта предупредиха, че е твърде рано да се осъждат новите неща в F1.
– Е, напоследък е доста модерно да се критикува Формула 1. Аз лично мисля, че винаги има някакви нови технологии, които идват (в спорта). На мен ми се случи да дебютирам, така да се каже, в новата F1. Бих споделил, че е доста интересно. Колите пак са бързи, скоростта ще се подобрява непрекъснато и в края на годината ще видим докъде сме стигнали. Сега е твърде рано (да се коментира) – сподели Данил Квят (Торо Росо), който след първото състезание стана най-младият пилот, спечелил точки в историята на Гран при.
Победителят от Австралия Нико Розберг (Мерцедес) е на мнение, че всички промени са добри за F1:
– Силите се промениха, а това със сигурност е чудесно за всички, защото всяка година да печели един и същи човек… Имахме нужда от някаква промяна. Колите са страхотни за каране, този аспект си е наред, както и всичко останало според мен.
Кими Райконен няколко пъти обясни по време на зимните тестове, че управлението на тазгодишните болиди не е кой знае колко по-различно в сравнение с това от миналата година.
– Очевидно е, че има някои дребни проблеми, детайли, но за мен разликата идва от по-големите неща, като например това да съм в друг отбор. Всеки екип е със своя атмосфера, свой автомобил – допълни пилотът на Ферари.
Пастор Малдонадо от Лотус бе пределно откровен, заявявайки, че той няма какво толкова да каже по въпроса, като се има предвид колко малко време е изкарал в болида си. И той обаче отбеляза, че все още е твърде рано да се дават крайни оценки:
– Засега поне не чувствам голяма разлика спрямо преди. Със сигурност болидът е по-сложен, особено за механиците и инженерите. Но пък ситуацията е една и съща за всички.
Камуи Кобаяши също не изкара кой знае колко време зад волана на Катерам-а си в Австралия. Той обаче заяви, че карането на новия болид определено му харесва.
– Помня много подобни заглавия отпреди време, но за няколко години или дори само за няколко месеца всички забравят, така че не смятам критиките за голям проблем. На нас управлението си ни допада – допълни японският пилот.