Начало Автомобили Новият Multivan с безброй възможности

Новият Multivan с безброй възможности

1598
0

Кoнцептуално новият Multiwan бe представен от Volkswagen. Той е по-гъвкав и практичен, по-свързан и по-устойчив от гледна точка на екологичната мобилност. Моделът е изграден на модулната платформата за модели с напречно разположен двигател MQB (Modulare Querbaukasten) на Volkswagen.

Multi Utility Vehicle – един ван, безброй възможности

Новият Multivan предлага до седем на брой индивидуални седалки и може да бъде поръчан в трите версии на оборудване. Те са „Multivan“, „Life“ и „Style“ както и в „екшън” варианта „Energetic“. Новата концепция на седалките и багажното отделение прави модела подготвен за многобройни ситуации и сценарии. Може да бъде поръчан и в удължена версия. Товарният обем в размер на 4053 литра. В състояние е да се справи с лекота с всяко преместване и да побере всяко спортно оборудване. Може да тегли прикачен товар до 2000 килограма, което допълнително разширява неговите възможности.

Задвижване

Новият Multivan с дебютира с хибридно задвижване. Съчетанието от електромотор и високоефективен бензинов турбодвигател е със системна мощност от 160 кВт/218 к.с.

Литиево-йонната акумулаторна батерия на Multivan eHybrid е с нетен капацитет от 10,4 кВтч. Това енергийно съдържание дава възможност на новия Multivan eHybrid да измине пробег на изцяло електрическа тяга от 46 до 50 километра (близка до реалната стойност според изискванията на WLTP). Общият автономен пробег на Multivan eHybrid в зависимост от нивото на оборудването достига 700 километра (WLTP), а рlug-in хибридната система е проектирана така, че Multivan eHybrid винаги стартира и потегля на електричество и по този начин напълно естествено и практически автоматично покрива късите разстояния без никакви локални емисии. Икономичният 1.4 TSI на Multivan eHybrid се включва само при скорост на движение над 140 км/ч, а стандартното съчетание с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (DSG) спомага за постигане на среден разход на гориво и електроенергия (според NEDC) съответно между 1,6 и 1,5 л/100 км и между 14,6 и 14,5 кВтч/100 км.

Новият Multivan ще дебютира на пазара и във варианти с предно предаване и два четирицилиндрови бензинови турбодвигатели с максимална мощност 100 кВт/136 PS и 150 кВт/204 к.с. Комбинираният разход на Multivan 1.5 TSI със 136 к.с. има комбиниран разход от 6,7 до 6,6 л/100 км (NEDC), а при версията 2.0 TSI с мощност 204 к.с. разходът е от 7,7 до 7,6 л/100 км.

Опазване на климата и природните ресурси

Пакет от множество  мерки са усъвършенствали екологичните характеристики на новия Multivan. От една страна, новото поколение използва високоефективни двигатели, които спомагат за значително намаляване на нивата на емисиите, а в случая с Multivan eHybrid и за временното им пълно елиминиране на локално равнище. От друга страна е постигнат и цялостен напредък в редица други ключови области и фактори, които правят Multivan по-екологичен от всякога. Сред тях например са много добрите аеродинамични показатели – в сравнение с предходното поколение, коефициентът на въздушно съпротивление е намален от 0,35 на 0,3, което най-добрия показател в категорията на семейните ванове.

Предприетите мерки за олекотяване водят до красноречив резултат. Най-леката версия на новото поколение Multivan тежи 1941 килограма. Най-ниското тегло при последната версия на предходния Multivan 6.1 е 2145 килограма. Това е разлика от 204 килограма или 9,5%. Наред с опазването на климата на планетата е подобрен и климата в купето. Вече се използва филтър с активен въглен за премахване на алергените.

Aвтоматична DSG трансмисия за всички версии на новия Multivan

Стандартното оборудване на всички версии на задвижване на новия модел включва автоматична трансмисия с два съединителя (DSG). Multivan eHybrid използва 6-степенна DSG (DQ400E), разработена специално за plug-in хибридното задвижване. При версиите TSI и при турбодизела (TDI) със 110 кВт/150 к.с., който ще излезе на пазара през следващата година, се използва 7-степенна DSG. За първи път в Multivan смяната на предавките става по електронен път (by wire) – максимално комфортно с помощта на малък DSG превключвател, разположен на на арматурното табло.

Новият Multiwan е с частично автоматизирано движение – първият Bulli с „Travel Assist“

Гамата от асистиращи системи също е значително разширена, като в зависимост от нивото на оборудване, новият модел разполага с повече от 20 системи.

Новия Multivan вече може да се поръчва. Първите екземпляри ще бъдат доставени в нормална и удължена версия още през месец ноември.