Тимът на Макларън имаше особено труден ден днес на пистата Сепанг до Куала Лумпур.
В последната свободна тренировка екипът имаше грижи със сензор, който изключваше двигателите. В отбора дори не бяха сигурни дали ще участват в квалификацията, тъй като първо трябваше да уточнят кое е засегнато – софтуерът можеше да се поправи, но хардуерен проблем можеше да се окаже твърде сложен за разрешаване до квалификацията.
Макларън се справиха със сензора и Дженсън Бътън и Кевин Магнусен караха в квалификацията. В крайна сметка се класираха десети и осми.
– Колата не е твърде зле на дъжда, но мисля, че сбъркахме в някои моменти. Все още уча какво е поведението на интермедиите и мокрите гуми, така че ми бе трудно да направя точните избори. Непрекъснато откривам нови неща и бих казал, че денят бе добър опит за мен. Осмо място не е прекалено лош резултат, но не е и особено добър. Със сигурност не е позицията, на която искаме да се намираме. Срамота е, че излетях в края на Q2 – преминаването през чакъла причини известни повреди на пода. Не знам колко представяне загубих, но мисля, че резултатът от Q3 можеше да е по-добър, ако колата бе непокътната – сподели датчанинът.
Бътън рискува, като сложи интермедии в последния квалификационен сегмент. Той се надяваше условията на трасето да се подобрят до края на сесията. Това обаче не се случи.
– Този избор си беше мой. Обикновено подобни рискове ми се получават, но днес сбърках. Ако си достатъчно бърз с гуми за мокро трасе, то да сложиш интермедии е неоправдано. Но когато се бориш в дъното на топ 10, си струва да видиш какво ще стане. Изглеждаше, че условията можеха да станат по-благоприятни за интермедии, но тогава пак заваля. Аз обаче не съм прекалено разочарован. Вероятно щях да съм едно-две места напред, ако бях с другите гуми и тъй като това не е целта ни, рискът си заслужаваше – коментира англичанинът.