Задното крило от автомобила Мерцедес на Люис Хамилтън е свалено, запечатано и прибрано от официалните лица на ФИА заради разследване за техническо нарушение
Седемкратният световен шампион спечели квалификацията на пистата Интерлагос. След това бе установено, че има проблем с разстоянието между двата елемента на задното крило – разстоянието помежду им при отворен DRS е по-голямо от позволеното. Тестът, който се прилага, е поставяне на измерващ диск между двете повърхности. Същата проверка е направена на 13 други коли, включително на Ред Бул-а на Макс Верстапен. Техническият делегат на ФИА Джо Бауер постанови, че изискването за максимум 85 мм разстояние „не е спазено“. Стюардите отложиха за събота разследването, „изчаквайки допълнителни доказателства, които няма да са налични до сутринта“.
Scrutineers fitting a 85mm circle through the rear wing opening proving that the rear wing was indeed illegal. Decision is yet to be heard. #LewisHamilton #BrazilGP #BrazilianGP pic.twitter.com/oLzYJ0l5De
— mese.ada06 (@Ada06Mese) November 13, 2021
Верстапен пък е извикан да се яви пред стюардите днес заради начина, по който прегледа своята и тази на Хамилтън коли след квалификацията в закрития парк
Нидерландецът бе заснет да проверява горната част на задното крило на своя Ред Бул и след това същата част от Мерцедес-а. Това предизвика разследването за евентуално нарушение на международния спортен код на ФИА. Става дума за точка 2.5.1: „Забранена е каквато и да е работа, проверка, настройка или поправка ако не е оторизирана от официалните лица или съответните правила.“ При това положение докосването и на собствената кола, и на тази на съперника може да бъде сметнато за нарушение.
Благодарение на Верстапен ситуацията може да се окаже не чак толкова лоша за Хамилтън и Мерцедес. Наблюдатели посочват, че стюардите ще се поколебаят да накажат тима от Бракли, след като съперник първо е пипал разследваната кола. Още повече, че проблемът е само при единия болид F1 W12 – този на Валтери Ботас е наред, а двата са в една и съща спецификация. От Ред Бул вероятно са знаели какво търсят – Ейдриан Нюи и главният инженер на тима Пол Монахан имаха среща с ФИА час преди квалификацията във връзка точно със задното крило на Мерцедес.
Peguei o Max conferindo as asas ao final do Qualy. pic.twitter.com/QY8gr66ujO
— Frederico Monteiro (@frd182) November 12, 2021