Начало Автомобили Алиансът Renault-Nissan празнува 15-годишен юбилей

Алиансът Renault-Nissan празнува 15-годишен юбилей

36
0
nissan,Renault,Renault-Nissan

Алиансът Renault-Nissan отбеляза своята 15-а годишнина. Това стана само няколко дни преди световната автомобилна група да стартира следващата си значима вълна на интеграция.

Renault и Nissan се обединиха през 1999, когато Renault инвестира близо 5 млрд. евро за придобиването на 36,8% дял в Nissan. От тогава до сега компаниите достигнаха продажби от 8,3 млн. автомобила годишно (започвайки от 4,8 млн. бройки през 1999-та) и влязоха в топешелона на световните автомобилопроизводители. Днес Renault притежава 43,4% дял в Nissan, докато Nissan държи 15% дял в Renault.

Заедно Renault и Nissan значително разшириха своя световен отпечатък и генерираха икономии, значително по-големи от тези, които всяка от компаниите би могла да постигне самостоятелно – заяви Карлос Гон, председател и изпълнителен директор на Renault-Nissan Alliance. – Renault и Nissan изминаха уникален път през последните 15 години, максимизирайки синергиите, но едновременно с това съхраниха отличителните марки и корпоративна култура на отделните компании.

Алиансът Renault-Nissan е най-дълго просъществувалото и най-продуктивно междукултурно партньорство в автомобилния сектор – модел за бизнес начинание в индустрия, известна с корпоративните раздели.

През 2013 Алиансът, включително AVTOVAZ – най-големият руски автомобилен производител – продаде рекордите 8,3 млн. автомобила. На Renault-Nissan Alliance се пада по един на всеки 10 продадени в света автомобили, четвъртият най-голям автомобилопроизводител в света.Алиансът има осем марки: Renault, Nissan, Renault Samsung, Infiniti, Venucia, Dacia, Datsun и Lada.

Към 2016, след сливане на инженеринг, производство и верига на доставки, покупка и човешки ресурси, което влиза в сила от 1 април, това количество се очаква да нарасне до поне 4,3млрд. евро.

Сливането отбелязва следващата стъпка в 15-годишната еволюция на алианса. По силата на плана за конвергенция, четирите ключови функции ще бъдат съвместно управлявани от Renault и Nissan, като всяка отделна функция ще се ръководи от новоназначен Изпълнителен вицепрезидент на Алианса и нов мениджмънт комитет, който ще следи за изпълнението на плана.