Начало Тест драйв Isuzu D-MAX – универсален автомобил за работа и развлечение

Isuzu D-MAX – универсален автомобил за работа и развлечение

1131
0
Isuzu D-MAX
Isuzu D-MAX

Японският пикап Isuzu D-MAX е типичен пример за многофункционален автомобил, подходящ както за ежедневна употреба в бизнеса, така и за семейни развлечения през уикенда. Моделът може да послужи за превоз на хора и товари едновременно, което го превръща в универсален партньор на неговия собственик. Новият пикап Isuzu D-MAX дойде на българския пазар в края на миналата година – изцяло преработен, здрав и надежден, с подобрена аеродинамика, проходим, по-ярък и по-способен от всякога.

След модернизацията пикапът запази общия външен стил и структурата с рама, но в същото време е сериозно обновен технически. Изграден е на нова платформа и получи напълно нов интериор, подобрена проходимост и нови опции за своя клас.

Историята на D-MAX започва през 1963 година, когато японската компания Isuzu произвежда първия си пикап. Японската марка е специализирана в производство на товарни автомобили с висока надеждност и здравина. Пикапът Isuzu D-MAX е със здраво шаси и двигател като при камионите. Въпреки това интериорът му предлага удобството на лек автомобил и комфорта да превозва до петима човека. Концепцията на пикапа Isuzu D-MAX е да върши работа много дълго време. Може да го ползвате за пренасяне на товари и за пътешествия, както и да стигнете до места, където други не могат да ви закарат. С две думи, това е автомобил, на който може да се разчита.

Новият японски пикап е с по-агресивен външен вид

Новият пикап Isuzu D-MAX идва 8 години след излизането на предишния модел. На външен вид новият D-MAX е агресивен и смел, със сурови пропорции и изчистени дизайнерски линии. Аеродинамичната форма допринася за намалената консумация на гориво, понижено ниво на шум в кабината и лесно шофиране при висока скорост. Промяната в дизайна включва нови двойни LED фарове с изразителни U-образни дневни светлини, голяма шестоъгълна радиаторна решетката и повдигната броня. В задната част на товарната платформа изпъкват новите, вертикално ориентирани светлини. Пикапът е оборудван с черни алуминиеви джанти, задна броня с вградено стъпало за по-лесен достъп до товарния отсек, странични стъпенки с нов дизайн, както и с богато разнообразие от кабини и нива на оборудване в три различни модификации на каросерията – с единична кабина, с удължена или с двойна кабина.

Дублира функциите на смартфона в модерния интериор

Интериорът на Isuzu D-MAX предлага повече пространство за пътниците на първия ред седалки. За краката на водача има достатъчно място и пътуването на дълги разстояния е много по-удобно. Отварянето на задните врати при модела с двойна кабина предоставя по-добър достъп до задната част на фона на конкурентите, както и повече пространство за пътниците отзад. Пътниците на задната седалка имат повече пространство до тавана, което позволява там да пътуват удобно и по-високи хора. В просторната кабина са монтирани обновени седалки. Те могат да се регулират електрически в 8 степени и в съчетание с волана, който се мести в дълбочина и на височина. Така дават възможност за избор на най-подходящата позиция за шофиране. Всяка седалка е изработена от по-мек материал, с по-стабилна облегалка, предлагаща повече комфорт. В кабината има достатъчно пространство за съхранение на вещи. Пътуването е още по-приятно с двузоновия климатик, ниските нива на шум и липсата на вибрации. Изцяло новият пикап Isuzu D-MAX разполага с множество нови и интуитивни технологии. В средата на централната конзола е поставен голям, 9-инчов сензорен дисплей, който предоставя важна информация за движението. Пикапът разполага с множество USB портове в предната и задната част на купето. Мултимедийната система има възможност за поставянето на 8 високоговорителя. Благодарение на приложенията Apple CarPlay и Android Auto се осъществява връзка между мултимедията и смартфона на водача или пътниците, дублирайки функциите на смартфона по време на шофиране, включително разпознаване на глас.

Способен е да носи товар над 1,2 тона и да тегли до 3,5 тона

Като истински работен пикап, Isuzu D-MAX е способен да носи товар над 1 тон или по-точно от 1095 до 1205 кг в зависимост от версията и да тегли прикачен товар с тегло до 3,5 тона. Пикапът се предлага в три варианта на кабината – единична, удължена и двойна. В зависимост от нея се променя и обемът на товарния отсек. При единичната кабина легенът е с размери височина 465 мм, дължина 2330 мм и широчина 1590 мм. При удължената кабина товарният отсек е с височина 490 мм, дължина 1805 мм и широчина 1530 мм, а при двойната кабина дължината е 1495 мм. В легена има скоби и куки за укрепване на товарите, а задният капак може да издържи върху него да стъпи човек с тегло над 100 кг. Листовото задно окачване на D-MAX е особено стегнато и предназначено за превозване на товари с тегло над 1 тон, както и за справяне с тежки терени. При максимално натоварване комфортът на возене е доста добър. Дългото междуосие от 3195 мм осигурява по-добро управление и стабилно пътно поведение като намалява наклоняването в завоите. Намален е спирачният път при рязко спиране, независимо от теглото на товара.

Икономичен и комфортен на пътя с дизелов двигател и автоматик

Под предния капак на пикапа Isuzu D-MAX е поставен съвременен турбодизелов двигател, който продължава традицията на Isuzu за висока надеждност и представяне с дълъг живот и ниски разходи за гориво. Турбодизеловият 1,9-литров 4-цилиндров агрегат произвежда мощност от 164 к.с. и въртящ момент от 360 Нм. Новият дизелов мотор е самостоятелна разработка на японците. Оборудван е с турбокомпресор с променлива геометрия. Скоростната кутия е 6-степенна механична или 6-степенна автоматична. С автоматичната трансмисия движението в града е много по-удобно, тъй като не се налага да сменяте скоростите. Ускорението от място до 100 км/ч става за 12,9 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Моторът работи значително по-рафинирано с по-малко вибрации и демонстрира отлична горивна ефективност. С двама души и малко товар на борда разходът по междуселищен път със скорост около 100 км/ч беше около 8 литра на 100 км. Двигателят на новия D-MAX отговаря на последния екологичен стандарт Евро 6b, без да се нуждае от добавката AdBlue.

Проходим в офроуда с 4х4, просвет от 24 см и бавни предавки

Задвижването на Isuzu D-MAX е само на задните колела или двойно 4х4 с блокаж на диференциала. Версията с 4х4 има въртящ се контролер на централната конзола, от който водачът може да избира между три режима – само задно предаване 2Н, бързи предавки 4Н (те могат да се включат при движение с до 100 км/ч) или бавни предавки 4L за сериозен офроуд. В нормални условия е удачно да изберете само задно предаване. Тогава пикапът е най-икономичен и има най-добрия радиус на завой в класа си от едва 6,25 метра. Когато имате нужда от повече сцепление, като например през зимата, електронната система 4х4 прехвърля 50% от тягата към предния мост. Ако трябва преминете през хлъзгав терен, кални коловози или река в режим 4L пикапът върви като истински всъдеход. Пътният просвет от цели 24 см, предният ъгъл на заход от 30,5 градуса, както и задният от 24,2 градуса позволяват на пикапа да щурмува сериозни наклони. D-MAX може да се движи по страничен наклон с ъгъл до 50 градуса. Има и система, подпомагаща спускането по наклон.

Новото Isuzu D-MAX вече се продава у нас в дилърската мрежа на официалния вносител „София Франс Ауто”, а цените започват от 55 179 лева за базовия модел със задно предаване и единична кабина и достигат до 78 548 лева за модела с двойна кабина, двойно задвижване 4х4 и 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Технически характеристики

Isuzu D-MAX Double Cab 4х4 Auto Arena
Двигател 1,9-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат
Скоростна кутия 6-степенна автоматична трансмисия
Максимална мощност 164 к.с. при 3600 об/мин
Максимален въртящ момент 360 Нм при 2000-2500 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч 12,9 секунди
Максимална скорост 180 км/ч
Смесен разход на дизел 9,2 л/100 км
СО2 емисии 228 г/км

Цена на модела 78 458 лева