Opel Rekord D отбелязва своята 50 годишнина през януари 2022 г. Моделът продължи успеха на своя предшественик, от който са продадени повече от 1,2 милиона екземпляра. Това е една осма от всички коли, които Opel е произвеждал за 70 години автомобилно производство.
Rekord D със своя собствената си посока.
Новият модел има характерни европейски черти, за разлика от Rekord C, чиято форма наподобява на бутилка „Coca Cola“ и е повлияна от дизайна на автомобилите от Северна Америка. Той е с изчистени линии, гладки повърхности и големи прозорци с ясно изразена ниска подпрозоречна линия. Характеризират външния му вид и стил медиите по онова време сравняват като. „ гост, който внася свеж въздух по време на парти“.
Rekord D се предлага в три забележителни стила на каросерията – класически седан с две или четири врати, спортно купе и версията Комби, с три или пет врати. За търговски приложения и в най-добрата традиция на легендарния „фургон за експресни доставки“ от 50-е и 60-е години на миналия век, Opel предлага и вариант за търговска употреба като комби с три врати без странични стъкла отзад. Подсилванията в страниците и покрива, както и определени зони на смачкване осигуряват отлична защита в случай на злополука.
Безопасността на първо място
Opel Rekord D (известен още като Rekord II, за да се избегне асоциирането на буквата „D“ за дизел) вдига летвата по отношение на безопасността. Усилените страни и покрива предлагат защита в случай на странични удари и преобръщане, както и зоните на смачкване в предната част на автомобила, които предпазват пътниците в случай на челни сблъсъци.
Двигателите на Rekord D
Бензиновите двигатели на Rekord II са по-нататъшни разработки на изпитаните четири цилиндрови агрегати със странично разположени разпределителни валове, Те са произведени в над два милиона екземпляра. Основен е 1.7-литровият двигател с 66 к.с., двигателят S доставя 83 к.с., 1.9-литровият агрегат 97 к.с.
През септември 1972 г. Rekord D представя на пазара и първия дизелов лек автомобил на Opel със серийна версия на двигател. Дебютът на дизеловият двигател с въртяща се камера с турбокомпресор с мощност 95 к.с. е лансиран през юни същата година в прототипа. Opel GT Diesel със своя аеродинамично оптимизиран корпус поставя 18 международни и два световни рекорда на тестовата писта на Opel в Дуденхофен. В Rekord D новият двигател с компресионно запалване прeдлага мощност от 60 к.с., консумира средно 8,7 литра дизел на 100 км и осигурява максимална скорост от 135 км/ч. Opel Rekord 2100 D се разпознава по издатината в капака: поради разпределителния вал и модифицираната глава на цилиндъра, дизеловият двигател е по-висок от бензиновия.
Opel Commodore
От март 1972 г. Commodore B разширява обхвата, запълвайки разликата между Rekord и по-високо позиционираните Admiral и Diplomat. Commodore B споделя формата на каросерията си с Rekord, но е по-луксозно оборудван от Rekord и се предлага само с шест цилиндрови двигатели. Развитието е било бързо: 115 2,5-литровият Commodore S е последван от 130 к.с. GS и след това 2,8-литровия GS с двойни карбуратори и 142 к.с. През септември 1972 г. топ линията Commodore GS/E се появява на сцената. 2.8-литровият двигател с мощност 160 к.с. с електронно впръскване на гориво позволява постигането на впечатляващи показатели. Модел купе може да достигне максимална скорост от 200 км/ч, а лимузината с четири врати 195 км/ч. „GS/E е за любителите на мощни автомобили, които обичат да изминават дълги разстояния при по-високи скорости“, обявяват от Opel.
Следователно не е изненадващо, че Commodore GS/E също се оказва силен конкурент при участията си в състезания и ралита. През 1973 г. младият Валтер Рьол се състезава за първи път с Opel на рали Монте Карло.
Въпреки това Commodore и Rekord отбелязват най-големите си победи далеч от пистите и състезанията. В началото на септември 1976 г. „златната“ лимузина Rekord D слиза от производствената линия. Със своите над един милион произведени автомобили от модела е потвърждение, че пазарът наистина „се нуждае от Rekord“, както е обявено от Opel при старта на производството му през 1972 г.
За да отбележи постижението Opel представя лимитирано издание на специалния модел „Милионер“ със 2,0-литров S-двигател със 100 к.с.и тапицерия „Берлина“.
Когато последното поколение на модел Rekord беше пуснато на пазара през септември 1977 г., 1 128 196 броя на Rekord D и 140 827 Commodore B са слезли от производствената линия в Рюселсхайм.