ФИА трябва да внимава с новите наказания, твърди бившият собственик на отбор във Формула 1 Джанкарло Минарди.
Според него прекалено сурови санкции, както и колебания при налагането на наказания могат да навредят много повече на спорта, отколкото каквото и да е друго.
– F1 пое по трудна и особено стръмна пътека. Може би твърде много новости навлязоха в Гран при прекалено бързо. Сигурен съм обаче, че само след няколко надпревари скуката ще се превърне във вълнуващи състезания. Чувам, че някои хора са се отдръпнали от F1 заради недостатъчно силния звук на двигателите. Наистина ли обаче проблемът е шума от V6 турбоагрегатите? От наблюдавалите първите стартове милиони зрители по цял свят тези с право да се оплакват като че ли са присъствалите лично на Албърт парк и Сепанг. Всички останали са били пред телевизорите. И вместо да съдят просто така, специалистите и изобщо хората в спорта трябва да се съсредоточат върху сериозни неща като наказанията – заяви Минарди.
Според италианеца начинът, по който се налагат санкции и субективността на процеса мога да се окажат реални проблеми за Гран при:
– Решенията срещу [Кевин] Магнусен и [Даниел] Рикиардо в частност ме плашат и вредят на F1. Ако се продължава по този път, то ще се стигне до елиминиране на битките на писта, които са част от ДНК-то на надпреварите и са допринесли толкова много за славната история на спорта. При настоящите изисквания двубои като тези между Вилньов и Арну на Дижон през 1979 г. или Пике – Сена в Унгария биха били немислими. Миналата неделя Магнусен бе наказан тежко за обикновен състезателен инцидент. Самият [Кими] Райконен призна, че не е разбрал какво точно е станало. Разбирам притесненията за сигурността, но не можем да приемем подобни неща – иначе ще играем само видеоигри.
Санкцията срещу Рикиардо е направо драконовска според Минарди, тъй като реално при него тя ще има влияние и върху Гран при на Бахрейн заради преместването с 10 места назад на грида. Още при налагането на наказанието заради опасно излизане от бокса бе коментирано, че австралиецът понася прекалено тежка мярка за грешка, която не е негова.
– Рикиардо не бе виновен за нищо – продължава Минарди. – Отборът видя, че има проблем – още преди той да излезе на трасето. Спря и го върнаха обратно. Какъв проблем създаде? Точно тези ситуации ме плашат повече заради липсата на обективност у стюардите. В същото време никой не взе никакви мерки спрямо поведението на [Себастиан] Фетел, който притисна Нико Розберг. Това всъщност бе опасна ситуация – допълни той.
Според Минарди възможно решение е ФИА да назначи екип стюарди, който да е един и същ за всички надпревари.