В тима на Мерцедес не са наясно къде точно изгубиха скорост от първата петъчна тренировка през уикенда за Гран при на САЩ (в нея бяха с близо секунда пред Ред Бул) до квалификацията, която загубиха с 0,209 сек от Макс Верстапен. Люис Хамилтън се класира втори на грида за 17-ия кръг от световния шампионат на Формула 1. Валтери Ботас записа четвърто време, но отива назад заради санкция за нов двигател с вътрешно горене.
„Очевидно е, че загубихме темпо от петък до квалификацията, но все още не знаем къде точно и нямаме категорично обяснение“, каза шефът на Мерцедес в F1 Тото Волф след квалификацията
„Предприехме някои предохранителни стъпки, за да не потъва прекалено задната част, защото това чупи колата. Това определено е компромис със скоростта на болида на пистата, но е необходимо, за да завършим състезанието.“
„Един поглед към чистото представяне сочи, че и двата Ред Бул-а са много силни и вероятно имат предимство. През много недели обаче сме наблюдавали различно развитие на събитията заради стартове или отпадания. Всичко е възможно в надпреварата. Все още можем да се справим.“
Директорът операции на пистата Андрю Шовлин посочи, че Мерцедес нямаше достатъчно добра скорост, за да спечели полпозишъна на Circuit of the Americas.
„Все пак Люис направи добро каране и класира колата на първа редица. Валтери за съжаление има наказание, което ще го прати девети, но поне на това трасе може да се изпреварва. Затова се надяваме на добро представяне.“
„Стратегически ще ни е по-трудно, тъй като и двата Ред Бул-а са в челото“, отбеляза още Шовлин
„В крайна сметка нещата ще се решат от това кой е по-бърз и кой най-много пази гумите. Доволни сме от избора си за старта, имаме нови медиум и хард комплекти и за двамата си пилоти, така че разполагаме с различни опции. Вятърът прави нещата доста сложни, самото трасе натоварва сериозно гумите, така че състезанието ще е истинско предизвикателство. Тези неща обаче могат да създадат и възможности.“
Волф пък бе попитан дали ако Анди Коуел все още бе част от Мерцедес High Performance Powertrains, то екипът щеше да се справи по-добре и по-бързо с проблемите със задвижващите системи
Шестима от общо 8 пилоти, чиито болиди са със задвижващи системи от Бриксуърт, вече изтърпяха наказания за смяна на цели агрегати или компоненти от тях. В самия тим на Мерцедес са използвани вече 10 двигателя с вътрешно горене – 6 от Ботас и 4 от Хамилтън. В Уилямс броят е 8, колкото е при Ред Бул и Ферари. Макларън и Астън Мартин са с по 7 мотора.
„Анди е изключителен човек. Той допринесе страшно много за екипа, но същото важи и за Хайуел [Томас] (наследникът на Коуел – б.р.) и целия екип (на HPP). Имам 100% доверие на хората в организацията (в Бриксуърт), която имаме днес. Развитието на двигателите не е нещо, случващо се от днес за утре. Това е дълъг процес. Анди бе част от успехите ни досега, както бяха Хауъл и всички останали. Не мисля, че може да се посочи един от лидерите. Цялата организация все още е много силна“, заяви Волф.
View this post on Instagram