Валтери Ботас ще отиде с 5 места назад на стартовата решетка за Гран при на САЩ, тъй като слага нов двигател с вътрешно горене – шести за финландския пилот на Мерцедес. Смяната бе потвърдена по време на първата свободна тренировка на пистата Circuit of the Americas (COTA), в която той бе най-бърз. През сезон 2021 на пилотите е разрешено да използват до три задвижващи системи. Всеки следващ, допълнителен компоненти, който слагат, им носи наказания. Според Мерцедес тази смяна се прави, за да се осигури на Валтери „възможно най-добрият баланс между представяне и издръжливост до края на сезона“.
SO good to be back out on track at @COTA 👏 Looking forward to more, later today! 💪 pic.twitter.com/UGGNrxleyt
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 22, 2021
Заедно с тази на Ботас бяха потвърдени и смените на Себастиан Фетел (Астън Мартин) и Джордж Ръсел (Уилямс). Те ще сложат двигатели с вътрешно горене, турбо и MGU-H – четвърти и за двамата. Това означава, че санкцията им ще по-сериозна от тази на Ботас. И тримата ще са с нови изпускателни системи, при които обаче не са надхвърлили разрешената от правилата бройка. За сезон 2021 са позволени 8. Ботас досега е използвал 5, Фетел – 4, а Ръсел – 3.
4 отбора използват задвижващи системи на Мерцедес този сезон – заводският екип на щутгартския концерн, Макларън, Астън Мартин и Уилямс. От техните общо 8 пилоти само Ландо Норис и Ланс Строл не са прехвърлили максимално позволените агрегати. От Мерцедес се борят с проблем с издръжливостта на моторите.
The team can confirm that George has taken new power unit elements this weekend and therefore will incur a grid penalty.
Still plenty to play for this weekend, GR 👊 pic.twitter.com/9IaV21rpRO
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 22, 2021