Промяната в двигателите във Формула 1 е накарала Мерцедес да прекрати обмисляното напускане на спорта, заяви отговарящият за изследванията и развитието член на борда на Даймлер Томас Вебер.
Оставането на немския автомобилен производител в Гран при бе поставяно под съмнение не веднъж през последните години. Мерцедес се върна в F1 през 2010 г., след като купи Браун Гран при и изгради свой отбор. Успехите в началото липсваха, което бе повод за многократно обсъждане между акционерите какъв е смисълът от подобна инвестиция, струваща при това доста скъпо.
На въпрос дали бъдещето на Мерцедес в F1 щеше да е под съмнение, ако спортът бе продължил напред със старите V8 двигатели, Вебер отговори:
– Да.
Той обясни освен това пред Аутоспорт, че задвижващите системи съвсем не са единственият фактор, влияещ върху участието на Мерцедес във Формула 1:
– Бордът е независим орган и ние отговаряме за това какво става в концерна. Аргументът, че Мерцедес печели надпревари, не е достатъчен (за продължаване на участието). Единственият аргумент (със стойност) би бил маркетингът. Но да си в автомобилния спорт единствено заради маркетинг – дискусията става наистина кратка.
Вебер заяви също така, че развиваните в F1 технологии никога не са били по-свързани с работата по серийни модели.
– В миналото ходех на надпревари единствено за удоволствие. Сега това е част от работата ми. Никога преди технологиите в спорта не са били толкова близки до тези, които използваме в серийните си коли. Намаляването размера на моторите, турбокомресори и хибридни технологии. Това е играта понастоящем в F1. Но трябва да обясняваме защо това е правилната посока на развитие. Лично за мен няма друга алтернатива. Критиците вярват, че нещата могат да се запазват вечно. А всъщност не знаят колко опасни станаха нещата за F1 в публичното пространството и при обсъжданията в някои бордове. Смятам, че ако искаш да защитиш бизнеса си в бъдеща перспектива, трябва да промениш системата – добави Вебер.
Рено също настояваха за промяна при двигателите преди време с оглед връзката между серийното производство и технологичното развитие в спорта. Хонда пък ще се върнат в F1 догодина поради същата причина.