Хонда ще запази сегашната спецификация на задвижващата система като резервен вариант за 2018 г., ако има проблеми с новата такава за предстоящия сезон.
Концепцията на мотора за догодина няма да бъде променена, което означава, че в случай на нужда последната разработка за 2017 г. може да бъде използвана отново.
Преди началото на изминалия сезон от Хонда направиха основа промяна в концепцията на двигателя, но по време на тестовете се появи генерален проблем със смазочната система. Това доведе до лошо начало на годината и много проблеми с надеждността в хода на сезона.
В резултат от всичко това единственият клиент на японците – екипът на Макларън нямаше възможност да се бори за челните позиции и доста преди края на сезона прекрати партньорството си с Хонда. Екипът от Уокинг премина на агрегати на Рено, а догодина Хонда ще доставя мотори на Торо Росо.
„Това е страхотно за нас, че запазваме сегашната концепция, каза изпълняващият доскоро длъжността шеф на Хонда за F1 Юсуке Хасегава, който ще бъде заменен от Ясуаки Асаки и Тойохару Танабе. – Още не сме уточнили пълната спецификация за 2018 г., но поне имаме резервен план, който включва сегашния мотор.
Сигурен съм, че можем да започнем добре следващата година. Имаме нужда от повече надеждност и мощност. Мисля, че вървим в правилната посока. Концепцията ни е почти същата като на конкурентите. Така че не виждам причина да не настигнем другите производители.”