Задвижващата система на Рено ще е с по-добра управляемост в Китай, заяви шефът операции на пистата на френския екип Реми Тафен.
Хората на Рено Спорт F1 продължиха да се трудят упорито по системите си, за да подобрят представянето им и съответно резултатите на ползващите ги екипи – Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам.
– Чувстваме се по-уверени преди Гран при на Китай. Знаем, че съперниците все още ни превъзхождат, но в последните две надпревари отбелязахме добър прогрес – и като издръжливост, и като управляемост, особено в състезателни условия. На теста в Бахрейн изпробвахме няколко нови софтуерни режима, които ще ни позволят да се доближим до лимита на задвижващата система най-много в сравнение с досегашната работа. В трите състезания от началото на сезона бяхме малко по-далеч от максимума на представяне, но с новите режими би трябвало да имаме възможност за по-екстремни варианти. Пилотите ще усетят по-добрата управляемост – обясни Тафен.
Рено Спорт F1 продължиха да работят и по управлението на енергията в обиколка – особено в бавните завои:
– Наясно сме, че изоставаме на правите. Последните стъпки в тази посока ни помогнаха по отношение на тракшъна в завоите. Това би трябвало да спомогне за удължаване живота на гумите от една страна и да даде по-голяма гъвкавост по отношение на стратегиите от друга. Всъщност по-голямата част от работата ни бе концентрирана върху състезателни режими и представяне. Смятаме, че в тази област могат да бъдат направени по-големи стъпки – повече, отколкото в квалификациите. Всичко това би трябвало да доведе до приближаване до челото в Китай. Състезанието там е едно от най-трудните в началото на шампионата. Дългата права е една от основните характеристики на трасето, но се надяваме последните тестове да са ни направили не толкова уязвими.
1,3-километровата права на пистата в Шанхай изисква задвижващата система да работи на максимални обороти и пълна скорост в продължение на почти 20 секунди. Това са около 20% от обиколката.
Атмосферните условия в Китай по принцип са умерени. Температурата на въздуха варира от около 20 до почти 30 градуса, като това има влияние върху условията на пистата и съответно поведението на автомобилите. Според предварителните прогнози в събота има 60% вероятност за валежи. Температурите ще са с максимални стойности от 21, 24 и 19 градуса съответно в петък, деня на квалификацията и неделя. Вятърът ще е със скорост между 14 и 18 км/ч.
Друга особеност е, че във въздуха на китайското трасе има необичайно висок процент прахови частици. Пистата е разположена в индустриална зона, в близост до няколко фабрики, някои от които произвеждат бетон. Това е причината за наличието им, което влияе върху степента на износване на гумите.