Екипът на Ред Бул не се гордее с победата в Гран при на Белгия, призна Хелмут Марко. Състезание на пистата Спа-Франкоршам реално нямаше. Бяха направени няколко тура с кола за сигурност, а крайният резултат бе подреждането на колоната от края на първата обиколка зад сейфти кара. Макс Верстапен бе обявен за победител пред Джордж Ръсел (Уилямс) и Люис Хамилтън (Мерцедес).
„Не се гордеем с тази победа“, призна Марко
„Мисля, че организаторите и отговорните хора направиха всичко, за да има състезание, така че задълженията са изпълнени посредством компромисно решение. Имаше сериозна несигурност ще стартираме ли, няма ли да стартираме… Не беше приятен ден и би трябвало да измислят нещо по-добро в бъдеще.“
„Ако условията са толкова лоши, то крайното решение може просто да се взима в началото, а не да се чака три-четири часа. Или да се отложи състезанието за другия ден. Това също може да е вариант.“
Рейс директорът Майкъл Маси обясни, че отлагането не е възможност поради редица причини, засягащи цялата организация на подобно събитие.
It’s a shame the bad weather denied us a proper race. It’s P1, but the real winners are all the fans that stayed at the track in the rain all day 🖤💛❤️ Incredible 🙌 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/3bJcoBrJK7
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) August 29, 2021
Кристиан Хорнер пък сподели, че чувства облекчение заради факта, че в Ред Бул решиха да не сменят задвижващата система на Верстапен. Това щеше да доведе до наказание и преместване на нидерландския пилот назад на стартовата решетка. Подобна смяна вероятно ще се случи по-нататък през сезона.
„Радвам се, че не получихме наказание за (смяна на) двигател през уикенда на Спа. Човек винаги преглежда възможностите. На белгийската писта може да се изпреварва. Поне през повечето години… Според мен всички сториха каквото можаха, за да има състезание. Макс смяташе, че видимостта е наред, но проблемът бе, че всички зад него просто не виждаха нищо и затова бе толкова трудно.“
„Очевидно е, че в крайна сметка състезание нямаше. Резултатът се базира на постигнатото в квалификацията. От гледна точка на ситуацията в шампионата е страхотно, че получихме толкова точки“, допълни Хорнер.
След Гран при на Белгия Верстапен е само на три точки зад Люис Хамилтън в генералното класиране при пилотите. Ред Бул е на 7 от Мерцедес при конструкторите. Решението да се даде половината актив от този, който се полага за пълна състезателна дистанция, обаче не бе добре посрещнато от други пилоти. Себастиан Фетел попита с какво са заслужени тези точки. Фернандо Алонсо също не бе доволен и зададе въпроса защо се дават за нещо, което изобщо не бе състезание.
🗣 „It was incredible to see our mechanics in action under pressure once again.“ Christian following the #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/IH51b7nuK1
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) August 29, 2021