Фернандо Алонсо каза, че планираните промени на бариерите в участъка Червената вода-Радийон няма да спрат тежките инциденти. Тази зона е известна с множеството тежки катастрофи през последните години. След фаталния инцидент на Антоан Юбер в състезание от F2 през 2019 стартира дебат за безопаснотта на тези завои. По-рано тази година резервният пилот на Уилямс Джак Айткен катастофира тежко с автомобил на Ламборджини GT3, a в петъчния ден по време на квалификация от W Series шест състезателки се удариха, като две от тях бяха закарани в болница.
Катастрофата на Ландо Норис в квалификацията повдигна все повече темата за промяна на зоните за сигурност в този участък. В този случай шефовете на пистата вече обявиха, че ще направят промени по трасето с цел да се повиши безопасността на пилотите. Въпреки това двукратният световен шампион Фернандо Алонсо не вярва, че промяната на бариерите и зоните за сигурност ще спрат тежките инциденти на трасето.
„Дори и с различни бариери, този участък продължава да бъде много опасен. Разбира се това е запазената марка на пистата и трудно може да бъде променена“, сподели Алонсо.
Испанецът смята, че дължината на трасето затруднява преценката на стюардите кога да бъде спряна една сесия по време на лоши метеорологични условия.
„Много е трудно да се справиш с толкова тежки условия. Обиколката тук е много дълга и трудна. В една част на пистата може да е сухо, а на друга да има аквапланинг. Така че е много трудно да се предвиди кога точно да бъде спряна една сесия“, завърши Фернандо Алонсо.
Tricky conditions in #Quali at Spa 🇧🇪
P9 // Esteban
P14 // Fernando #BelgianGP pic.twitter.com/90d3DhwGCb— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2021