Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Работата по колите за 2022 г. преминава през различен развоен процес, сподели...

Работата по колите за 2022 г. преминава през различен развоен процес, сподели Кий

757
0
Джеймс Кий
Джеймс Кий; снимка: Макларън

Работата по болида на Макларън за следващия сезон върви по различен начин, отколкото тази по предишни коли, по които се е трудил техническият директор на отбора Джеймс Кий. 49-годишният британски инженер отиде в екипа от Уокинг през 2019 г. Той разказа в интервю за the-race.com, че процесът на работа от миналата година насам е доста по-различен от този, с който бе свикнал години наред преди това. В Макларън са успели да подновят CFD софтуера си преди влизането в сила ограниченията на бюджетите. Аеродинамичните изследвания все още се провеждат в тунела на Тойота в Кьолн. Новата тръба на британския тим ще заработи от 2024 г.

„Наистина обичам да има нови правила. Прекрасно е да започнеш отначало с чисто нова кола, да се опиташ да изгладиш неща, които не ти се е удало да постигнеш по-рано“, сподели Джеймс Кий

„Настоящият инструментариум позволява доста сериозно развитие и на сегашните коли. При тези големи повърхности, които ще имаме на болидите за 2022-ра, вече става дума за съвсем различен развоен процес. Затова на настоящия етап – лятото преди тези автомобили да се състезават – се разглеждат повече фундаментални принципи. Опитваш се да накараш тези повърхнини да работят както трябва, след това ще се занимаваме с подробностите.“

„Чисто аеродинамичната работа е почти шест месеца и продължава до Коледа. После идва излизането на писта. Тогава започваш да разбираш дали има корелация (на данните от изследванията, тестовете в аеротунела и реалното поведение на колата – б.р.) и какво може да се подобри, когато започнеш да разбираш силните и слабите страни на колата си.“

Кий отбеляза, че ако има нещо неочаквано в поведението на колата, то това може да зададе посоката на работа по-нататък

„Същевременно виждаш и останалите коли и там също може да откриеш посоки, за които не си се сетил“, допълни той.

Техническият директор на Макларън разказа още, че има много добро напасване между различните отдели в Уокинг. Работата по настоящата и колата за догодина е различна и изисква наистина стриктна координация.

„Особено ме радва фактът, че всички прегърнаха идеята за това какво се опитваме да постигнем като отбор. Целият процес досега е страхотен. На настоящия етап имаме още много работа, но съм сигурен, че това е положението във всеки тим. Различен процес е, но за мен е удоволствие да се трудя с всички. Атмосферата около колата за 2022 г. е страхотна.“